معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور جزییات توزیع کارنامه و فرم انتخاب رشته کنکور سال 1385 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور را اعلام کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در کنکور سال 1385 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، یک میلیون و 343 هزار و 842 نفر ثبت‌نام کرده بودند که با توجه به امکان شرکت در گروه دوم یا سوم، در مجموع در مرحله اول آزمون، برای بیش از یک میلیون و 647 هزار داوطلب کارت صادر شد که از این تعداد یک میلیون و 198 هزار و 832 نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

55 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند

وی گفت: در مرحله اول کنکور655 هزار و 265 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که حدود 55 درصد داوطلبان است.

به گفته دکتر توکلی، با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امسال حدود 60 درصد مجازین در دانشگاه‌ها و موسسات پذیرش می‌شوند.

دکتر توکلی در عین حال با اشاره به مجاز شدن برخی داوطلبان در دو یا سه گروه آزمایشی اظهار کرد: از میان داوطلبان مجاز 39 هزار و 209 نفر در دو گروه ( گروه آزمایشی اصلی و یک گروه آزمایشی از زبانهای خارجی یا هنر) و 1537 نفر در سه گروه ( گروه آزمایشی اصلی و دو گروه زبانهای خارجی و هنر) مجاز به انتخاب رشته شدند که با توجه به این آمار، تعداد مجازین به انتخاب رشته در اصل 702 هزار و 179 نفر است.

معاون سازمان سنجش در بیان تعداد مجازین کنکور در دوره‌های مختلف، گفت: در مرحله اول کنکور 450 هزار و 197 نفر در دوره‌های روزانه، شبانه و نیمه حضوری دانشگاهها پذیرفته شدند که از این میان 126 هزار و 292 نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، 147 هزار و 587 نفر در گروه علوم تجربی، 124 هزار و 750 نفر در گروه علوم انسانی، 31 هزار و 49 نفر در گروه زبانهای خارجی و 20 هزار و 512 نفر در گروه آزمایشی هنر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

به گفته وی، همچنین 532 هزار و 727 نفر مجاز در دانشگاه پیام نور، 262 هزار و 424 نفر در مراکز تربیت معلم و 273 هزار و 742 نفر در مراکز و موسسات غیردولتی و غیر انتفاعی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که داوطلبان بر حسب علاقه‌مندی در دوره‌ها و دانشگا‌ه‌های مختلف می‌توانند در کلیه دوره‌های مجاز شده، انتخاب رشته کنند.


نحوه توزیع کارنامه و فرم انتخاب رشته کنکوریها

وی در بیان جزییات توزیع کارنامه و فرم انتخاب رشته داوطلبان، گفت: کارنامه داوطلبان براساس سال تولد طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 18 و 19 مرداد ماه در شهرستان‌ها و حوزه‌های توزیع کارت توزیع می‌شود که توزیع کارت داوطلبان در شهرستان‌ها و مراکز استانی به جز استان تهران به شرح زیر است:‌

* کلیه متولدین سال 67 و سالهای بعد از آن صبح روز چهارشنبه 18 مرداد (7 تا 12)

* کلیه متولدین سال 1366 عصر روز چهارشنبه (14 تا 19)

* کلیه متولدین سالهای 1364 و 1365 صبح روز پنجشنبه 19 مرداد

* کلیه متولدین سال 1363 و سالهای قبل از آن عصر روز پنجشنبه

وی افزود: توزیع کارنامه آن دسته از داوطلبانی که حوزه توزیع کارت آن تهران می‌باشد، بر اساس سال تولد و شماره شناسنامه در همان دانشگاه‌های توزیع کارت، صورت می‌گیرد که جزئیات آن روز دوشنبه در پیک سنجش منتشر می‌شود.

به گفته دکتر توکلی، آن دسته از داوطلبانی که براساس جدول شماره 6 کارنامه مجاز به انتخاب رشته هستند؛ باید در همان حوزه توزیع کارنامه جهت دریافت فرم انتخاب رشته با ارائه کارنامه به باجه فرم انتخاب رشته مراجعه کنند و سپس باید در همان حوزه نیز از باجه توزیع دفترچه راهنما، با ارایه کارنامه و فرم انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند.

معاون سازمان سنجش در ادامه با بیان اینکه امسال دفترچه انتخاب رشته در سه جلد تهیه شده است، اظهار کرد:‌ جلد اول ویژه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، زبانهای خارجی و هنر، جلد دوم ویژه گروه آزمایشی علوم تجربی، زبانهای خارجی و هنر و جلد سوم ویژه گروه آزمایشی علوم انسانی، زبانهای خارجی و هنر است.

وی افزود: همچنین آن دسته از داوطلبانی که براساس جدول شماره 6 کارنامه مجاز به انتخاب رشته مراکز تربیت معلم شده‌اند، باید دفترچه انتخاب رشته تربیت معلم را نیز از همان حوزه دریافت کنند.

معاون سازمان سنجش افزود: داوطلبان باید پس از دریافت کارنامه با کسب و بررسی اطلاعات کامل و براساس میزان علاقه و خصوصیات خلقی، شخصیتی، فیزیکی و توانایی خود نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گفته دکتر توکلی، هر داوطلب حداکثر 100 کد رشته / محل از گروه‌های آزمایشی مجاز را می‌تواند انتخاب و با مداد مشکی نرم و براساس تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته وارد کند.

معاون سازمان سنجش تصریح کرد که داوطلبان باید فرم تکمیل شده خود را براساس اعلام سازمان سنجش در روزهای اعلام شده به همان حوزه‌های دریافت کارنامه ارائه و کارنامه خود را ممهور به «دریافت شد» بکند.


زمان تحویل فرم انتخاب رشته

دکتر توکلی درباره زمان تحویل فرم انتخاب رشته نیز به ایسنا گفت: فرم تکمیل شده انتخاب رشته متولدین سال 1367 صبح روز یکشنبه 22 مرداد، متولدین سال 1366 عصر روز یکشنبه، متولدین سالهای 1364 و 1365 صبح روز دوشنبه 23 مرداد و متولدین سال 1363 و سالهای قبل از آن عصر روز دوشنبه در همان حوزه‌های توزیع کارنامه، دریافت می‌شود.

وی همچنین گفت: آن دسته از داوطلبانی که در مهلت اعلام شده موفق به دریافت فرم انتخاب رشته خود نشده‌اند می‌توانند طی روزهای جمعه و شنبه 20 و 21 مردادماه به مراکز اعلام شده مراجعه کنند که این افراد در صورت مجاز شدن می‌توانند فرم انتخاب رشته تکمیل شده خود را در صبح روز یکشنبه (آن دسته از داوطلبانی که صبح جمعه فرم دریافت کرده‌اند) و عصر روز شنبه (آن دسته از داوطلبانی که روز شنبه فرم دریافت کرده‌اند) تحویل دهند.

دکتر توکلی در خاتمه تصریح کرد: آخرین مهلت تحویل فرم انتخاب رشته ساعت 19 روز دوشنبه 23 مرداد ماه است و این مهلت قابل تمدید نیست.

کد خبر 1762

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز