سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

عده‌ای، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر را ملک طلق خود تصور می‌کنند و به همین‌خاطر هرطور که بخواهند در آنها رفتار می‌کنند و متوجه پیامدهای رفتارهای خودشان هم نیستند.

در بین این افراد رانندگانی پیدا می‌شوند که درست مثل این عکس، هر طور که بخواهند پارک می‌کنند. شاید هم این افراد اینجا را با پیست اتومبیلرانی اشتباه گرفته‌اند و خواسته‌اند رکورد جدیدی در اینگونه مسابقات از خود برجای بگذارند؛ زیرا همانگونه که می‌بینید، به جای دور زدن موانع، دقیقا آنها را زیر گرفته‌اند. رضا باری‌نژاد هم که این عکس را از یکی از نقاط پایتخت برای ما فرستاده، در توضیح کوتاهی نوشته است:

با توجه به زحمات بخش‌های مختلف در راستای زیبا‌سازی‌ شهر و تسهیل عبور و مرور، متأسفانه بعضی افراد، ماشین خود را با تانک، و موانع لاستیکی را با پیست اتومبیلرانی اشتباه می‌گیرند!!! یکی نیست از این شهروندان بپرسد که آیا موانع لاستیکی و این خط‌کشی‌ها را نمی‌بینید که اینگونه به آنها بی‌اعتنا بوده‌اید یا اصلا چرا این قسمت از خیابان را به این شیوه جدا و علامت‌گذاری کرده‌اند؟

خب، ما این سؤالات را از خودمان نمی‌پرسیم و نتیجه‌اش هم چیزی می‌شود که در این عکس شاهد آن هستیم. معمولا این قبیل افراد کمبود جای پارک را بهانه می‌کنند اما توجه ندارند که پارک کردن در مکان‌هایی نظیر سر این پیچ، چه پیامدهای خطرناکی می‌تواند برای خودشان و دیگران داشته باشد.

در قبال خطر!

عجب زمانه‌ای شده؛ هر روز از کنار خطر می‌گذریم و فکر می‌کنیم که همه‌‌چیز آرام است و همیشه به همین نحو باقی می‌ماند؛ غافل از اینکه خطر بیخ گوش ما لانه کرده است. با این بیان نمی‌خواهیم ذهن شما را به‌نحوی مشغول کنیم که از فردا به زمین و زمان مشکوک شوید. در برخی مواقع هم از این جهت چندان تقصیری متوجه ما نیست؛ بنابراین باید علت را در جای دیگری جست‌وجو کرد.

مثلا پست برقی که در این عکس می‌بینید، ظاهرا فاقد هرگونه نشانه‌ای دال بر وجود خطر برق‌گرفتگی روی آن است. از سوی دیگر و بدتر و خطرناک‌تر از همه اینکه در این پست برق با روی باز به روی همه عابران گشوده شده و از قرار معلوم مدت‌هاست که به همین وضعیت باقی مانده است. شاید هم برخی از شهروندان خواسته‌اند که در آن را ببندند تا از وقوع اتفاق ناگواری جلوگیری کنند؛ اما در همچنان باز می‌ماند. خوب که دقت کنید، متوجه می‌شوید که عده‌ای به این پست برق هم رحم نکرده و آن را آماج تمرینات رزمی خود قرار داده‌اند. گذشته از آنکه امکان برق‌گرفتگی فرد یا افرادی که چنین دست و دلبازانه مشت و لگد خود را نثار این پست برق کرده‌اند، می‌رفت، اکنون نیز برای دیگرانی که بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند، خطرآفرین است. 

کد خبر 176188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز