«با جواد نکونام بر سر رقم توافق کردیم و آن را تقبل می‌‌کنیم. در واقع توافقات مالی بین ما انجام و همه‌‌چیز تمام‌شده، اگر باشگاه اوساسونا موافقت کند، نکونام به استقلال می‌آید.»

مذاکره باشگاه استقلال با هافبک فصل گذشته اوساسونا همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین صحبت‌ها مدیرعامل این باشگاه از توافق نهایی با این بازیکن خبر می‌دهد. علی‌ فتح‌الله‌زاده درباره جزئیات مذاکره با نکونام با بیان مطلب بالا می‌گوید: «نکونام در دفتر من حضور پیدا کرد و مذاکرات نهایی را برای حضور او در تیم استقلال انجام دادیم. نتیجه این مذاکرات این بود که قرار شد کاپیتان تیم ملی برای حضور در تیم استقلال رضایتنامه خود را از باشگاه اوساسونا بگیرد.»

طبق شنیده‌ها شایعه شده علی فتح‌الله‌زاده بعد از توافق با نکونام با علی کفاشیان تماس تلفنی برقرار می‌کند و می‌گوید: «نکونام قبول کرده که به لیگ ایران بیاید و ما با او بر سر مبلغ یک میلیارد و هفتصدمیلیون تومان توافق کرده‌ایم؛ یعنی بالاتر از سقف قرارداد، آیا برای شما قابل‌قبول است؟» و ظاهرا رئیس فدراسیون با این مسئله موافقت کرده است.

جواد نکونام در حال حاضر با باشگاه اوساسونا قرارداد دارد و حضورش در استقلال منوط به رضایت این باشگاه است. گفته می‌شود باشگاه اوساسونا قصد ندارد از این بازیکن در فصل جدید استفاده کند و به همین دلیل، نکونام در هفته‌های گذشته مذاکرات خود را با استقلال شروع کرده است. او که شش سال در اوساسونا بازی کرده، به‌نظر می‌رسد در فصل جدید جای خالی آندرانیک تیموریان را در پست هافبک دفاعی پر کند. استقلال در حال حاضر کیانوش رحمتی و ساموئل را برای پست هافبک دفاعی در اختیار دارد و با آمدن نکونام تعداد نفرات هافبک دفاعی به عدد سه می‌رسد.

توزی در استقلال

استقلال به تازگی با رودریگو توزی قرارداد داخلی امضا کرده تا بازیکن فصل گذشته تراکتورسازی در لیگ دوازدهم، نقش هافبک بازیساز را برای استقلال ایفا کند. مدیرعامل باشگاه استقلال درباره رودریگو توزی می‌گوید: «با او مذاکره کردیم و قرارداد داخلی یکساله بستیم.

او پس از ثبت قراردادش در هیأت استان فوتبال تهران باید به جمع سایر بازیکنان در اردوی ترکیه بپیوندد.»توزی قرار است در میانه میدان جای خالی مجتبی جباری را پر کند. مذاکرات جباری با استقلال به بن بست رسیده و گفته می‌شود حتی در یکی از جلسات بین جباری و فتح‎الله‌زاده درگیری لفظی و حتی فیزیکی به‌وجود آمده است. فتح‌الله‌زاده عنوان می‌کند: «اگر اتفاقی افتاده باشد، من از چیزی خبر ندارم، اما یک بازیکن یا به تیمی می‌رود یا نمی‌رود؛ نه ما می‌توانیم بگوییم که حتما جباری می‌تواند به استقلال بیاید و نه او.

ما با هم صحبت کردیم، توافق حاصل نشد و جباری به استقلال نیامد. در حال حاضر هم همه‌‌چیز تمام‌شده است.» مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه مذاکرات خود، هنوز با محمدرضا خلعتبری به توافق نرسیده است. خلعتبری یکی از گزینه‌های باشگاه استقلال به‌حساب می‌آید که فتح‌الله‌زاده درباره این بازیکن می‌گوید: «خلعتبری در حال بررسی شرایطش است و می‌خواهد به تیمی برود که مفید واقع شود. مذاکراتمان را با او ادامه دادیم و جواب مذاکراتمان را می‌گیریم.» او اضافه می‌کند: «با چند بازیکن مذاکره کردیم و منتظریم که وضعیت نکونام مشخص شود. اگر نتوانیم او را در اختیار داشته باشیم با این بازیکنان صحبت می‌‌کنیم.»

بازگشت قلعه‌نویی از اوکراین

تمرینات استقلال این روزها در اردوی ترکیه پیگیری می‌شود و امیر قلعه‌نویی که برای تماشای فینال یورو‌2012به اوکراین سفر کرده بود، دیروز تمرینات تیمش را زیرنظر گرفت. نکته جالب این است که قلعه‌نویی به بازیکنان اعلام کرده که سیم کارت‌های کشور ترکیه را خریداری نکنند تا با آرامش و به دور از حاشیه اردوی 10روزه را پشت سر بگذارند.

همچنین سیاوش اکبرپور در نخستین جلسه تمرینی تیم استقلال در نوبت بعدازظهر دچار آسیب‌دیدگی جزئی شد که با تلاش کادر پزشکی این موضوع برطرف شد و این بازیکن بدون مشکل در تمرین دیروز شرکت کرد. فریدون زندی که در تهران دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ پا شده بود نیز در دومین تمرین این تیم حضور داشت. همچنین ساموئل نیز به‌زودی در اردوی ترکیه حاضر می‌شود.

کد خبر 176163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز