همشهری آنلاین: هم ‌اندیشی فناوری‌های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره، 20 تیر ماه با حضور متخصصان و صنعتگران داخلی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود

هواپیما

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا جهانگیریان، رییس پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برگزاری این هم‌اندیشی جنبه اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت دارد که مراکز ذینفع دانشگاهی و صنعتی که در این زمینه تجربه دارند از جزییات انجام این پروژه مطلع شوند.

وی گفت: قرار است در کنار هم اندیشی پروژه کلان فناوری‌های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره، میزگردی برگزار شود تا متخصصان و صنعتگران این حوزه تجربیات خود را منتقل کنند.

جهانگیریان با بیان اینکه در هم اندیشی فناوری‌های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره نمایندگانی از صنایع مختلف، وزارت علوم، تحقیقان و فناوری و شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری(عتف) حضور دارند، گفت: قرار است در این هم اندیشی رییس سازمان صنایع هوایی و روسا و مدیران دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و علم و صنعت نیز حضور داشته باشند.

رییس پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: محوریت اصلی برگزاری این هم اندیشی طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره است که براین اساس می‌توان از تجربیات صنایع مختلف که در این حوزه فعالیت می‌کنند استفاده کرد.

جهانگیریان گفت: پروژه ملی طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره که دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری در آن فعالیت می‌کند مراحل نهایی امکان‌سنجی را طی می‌کند که براین اساس مراحل اولیه طراحی این پروژه نیز در حال شروع است.

کد خبر 176127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز