همشهری آنلاین: تغییر ناگهانی ریاست استانداری قم با واکنش‎های مختلفی از جمله اعتراض معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت اله نوری همدانی و امام جمعه قم همراه شد. تا جایی که آیت الله نوری همدانی این موضوع را از طریق وزارت کشور و منتخبان قم در مجلس پیگیری کرد. در این میان نماینده مردم قم در مجلس نهم نیز معتقد است که این اقدام ناگهانی دولت، غیرقابل توجیه است.

تغییر در استانداری قم

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام محمد رضا آشتیانی در دیدار جمعی از اصناف استان قم با اشاره به تغییر استاندار قم در چنین شرایطی که در نزدیکی سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج) و حضور میلیونی مردم در مسجد مقدس جمکران است، افزود: این که در چنین موقعیتی استاندار قم تغییر کند، حتی اگر بلافاصله کسی هم معرفی شود، آیا این فرد به قم و رفت و‌آمد‌ها و شرایط آن آگاه است؟ چگونه می‌تواند خود را مهیا کند؟

وی افزود: تغییر ناگهانی استاندار در این شرایط، به چه دلیل است و چگونه می‌توان آن را توجیه کرد؟ قم و مردم آبرومند هستند، اگر لطمه‌ای به آبروی ام القرای جهان اسلام وارد شود، چه کسی می‌خواهد جوابگو باشد؟

مخالفت مراجع عظام تقلید با تغییر استاندار قم

خبرگزاری حوزه در این باره نوشت: حجت‌الاسلام آشتیانی به مخالفت مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه با این تغییر اظهار داشت:‌ دراین باره، مراجع عظام تقلید از جمله آیت‌الله العظمی نوری همدانی که همواره با جدیت حامی نظام و مسئولان است، نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و با وزارت کشور و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی تماس حاصل کرده‌اند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه، قم را مرکز انقلاب معرفی کرد و  گفت: در شرایطی که دنیا می‌خواهد در کشور تحرکاتی وجود داشته باشد که براساس آن جریان‌سازی و سوء استفاده کند، چرا باید زمینه‌ این کار فراهم شود؟

کاری نکنید همه چیز زیر سئوال برود

نماینده مردم قم در مجلس  شورای اسلامی تاکید کرد: مراجع عظام تقلید،‌ حوزه و دانشگاهیان، اصناف و مردم متدین قم همگی از دلسوزان نظام و قدردان خدمات دولت هستند، نباید کاری کرد که به یک باره همه چیز زیر سؤال برود.

وی با بیان این که این تذکرات به دلیل حمایت افراطی نیست، بلکه برای تضعیف نشدن دولت است،‌ گفت: استانداری تابلوی نظام و دولت است، خوب عمل کردن آن موجب عزت دولت و کوتاهی آن نیز به نام دولت نوشته می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: اگر سابقه کسی که می‌آید، خوب بود، چرا داد همدانی‌ها بلند بود و موقع رفتن او جشن می‌گیرند و کسانی که همکار او بودند، او را تأیید نمی‌کنند؟!؛  ممکن است جایگاه دولت درمیان مردم تضعیف شود.

استاندار قم باید در شان قم باشد

حجت‌الاسلام آشتیانی با اشاره به  این که تمامی مسائل موجود در قم درکل کشور و دنیا تأثیرگذار است، افزود: هر رئیس جمهوری اختیار دارد که استانداران سراسر کشور را انتخاب و یا تغییر دهد، ولی درباره قم باید کسی باشد که در شأن قم باشد و بتواند آن را اداره کند.

به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته، هفته تغییر در استانداری‎های استان خراسان شمالی و قم از سوی دولت بود.

در پی اقدام ناگهانی دولت،‌ استان قم با حجت‌الاسلام موسی پور خداحافظی کرد تا کرم‌رضا پیریایی استاندار سابق همدان که گفته می‌ شود از نیروهای نزدیک محمدرضا رحیمی است بر صندلی استانداری قم تکیه بزند.

اما این تغییر چنان سریع در استانداری قم اتفاق افتاد که با واکنش امام جمعه قم، آیت‎اله نوری همدانی، حجت‎الاسلام آشتیانی همراه شد.

حتی این اعتراض به نماز جمعه این شهر هم کشیده شد و حجت الاسلام سید محمدسعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان حضرت معصومه(س)گفت:  «از طرف مردم شریف قم و علما خواستار تداوم مأموریت استاندار در قم هستیم.» امام جمعه موقت قم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از تغییر استاندار روحانی این استان به عنوان اقدامی «ناگهانی» یاد کرد  و افزود: مردم قم از طریق رسانه‌ها اطلاع پیدا کردند که دولت درپی تغییر استاندار است که این امر موجب«ناراحتی» مردم شده است.

کد خبر 175950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز