چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید، میوه‌های بزرگتر از دهانه یک بطری چگونه و با چه ترفندی، بدون هیچ آسیبی وارد آنها شده‌اند؟!

میوه‌های دکوری

در این مقاله سعی شده است با استفاده از تصاویری گویا، پرده از راز این میو‌های داخل ‌بطری برداریم. اگر دوست دارید یکی از این بطری‌های میو‌ه‌ای یا به قولی میو‌ه‌های شیشه‌ای داشته باشید مراحل زیر را یک به یک دنبال کنید:

  • برای شروع یک بطری شیشه‌ای زیبا و مناسب انتخاب کنید.
  • داخل و خارج این بطری انتخابی را با آب داغ و صابون بشویید تا کاملا تمیز و پاکیزه شود. یک رشته نخ محکم  برداشته و دور گردن و بدنه بطری گره می‌زنیم. مرحله اول کار که آماده سازی بطری است، تمام شد.

 مرحله دوم انتخاب میوه و درخت مورد نظر خود مانند؛ سیب، گلابی، پرتغال، لیمو و... است و بعد باید منتظر بمانید تا درخت مورد نظر شما شروع به تشکیل میوه دهد.

  • زمانی که درخت میوه مورد نظر شما شروع به تشکیل میوه کرد، بطری آماده خود را برداشته و شاخه‌‌ای که میوه نارس و به نظر سالم می‌اید را انتخاب کرده و به آرامی به درون بطری بلغزانید.

میوه‌های دکوری

یادتان باشد میوه نباید از شاخه جدا شود، شکسته شود یا آسیب ببیند در این صورت تمام زحمت شما به هدر خواهد رفت. با فشاری مناسب میوه‌های نارس و ریز را به بخش شکمی و وسیع‌تر بطری بلغزانید و در آنجا چیدمان دلخواه خود را با ظرفت و دقت انجام دهید.

همچنین دقت کنید، بطری شما باید ظرفیت و فضای کافی برای تعداد میوه‌های انتخابی شما داشته باشد تا به راحتی رشد کرده و شکل بگیرند. در غیر این صورت ممکن است به دلیل گنجایش کم بطری و فشردگی بیش از اندازه، میوه‌های داخل بطری به شکل ناقص و نافرم رشد کرده و یا به کلی از بین بروند.

میوه‌های دکوری

  • بعد از چیدمان دلخواه بطری شما آماده است. در این مرحله باید رشته نخی که از قبل به دور دهانه و بدنه بطری بسته‌اید را برداشته و به شاخه‌ای محکم‌ و بالای شاخه میوه‌های انتخابی ببندید. 

از گره‌ها خود و شاخه انتخابی مطمئن شوید، چرا که ممکن است در اثر وزش باد یا باران شل شده، شکسته یا باز شوند.

حالا بطری شما محکم و ثابت در بدنه درخت قرار گرفته است. تابت بودن بطری از نکات مهم این روند است. یک بار دیگر آن را امتحان کنید.

میوه‌های دکوری

  • برای حفظ کردن بطری میوه خود از هر‌گونه خش، ترک و ضربه بهتر است یک تکه پارچه نازک حوله‌ای یا محافظ‌ پلاستیکی برای اطمینان به دور آن بپیچید.
  • در این مرحله بطری میوه دکوری شما آماده است. اجازه دهید، میوه‌ها روند طبیعی رشد و تکامل خود را در طول فصل، داخل بطری بگذرانند.
  • پس از گذشت زمان لازم و مشاهد میوه‌های رسیده و کامل داخل بطری خود به آرامی و دقت تکه پارچه نخی و رشته نخی را از بطری جدا کرده و شاخه متصل به میو‌های داخل بطری را قیچی کنید.

میوه‌های دکوری

 

  • مرحله پایانی؛ میوه و بطری را با آب سرد شستشو دهید و بعد بطری را با مایع نگه دارنده پر کرده و چوپ پنبه‌ای روی دهانه آن قرار داده و سر بطری را به دقت مهر و موم کنید.

میوه‌های شیشه‌ای

  • بعد از گذشت 5 ماه بطری میوه‌ای یا میوه‌های شیشه‌ای شما با عطر و طعم میوه تازه آماده بهره برداری است...

جالب بود نه؟ با این وجود من یکی دوست ندارم، میوه‌ها را حتی در شیشه‌های بسیار زیبا حبس کنم یا که مجبور شان کنم برای خوشایند و زیباتر کردن دکور و سفره خانه بنده و شما در یک بطری تنگ و در بسته، مرحله رشدشان را بگذرانند.


http://dudeworld.com.

کد خبر 175848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز