همشهری آنلاین: در روز اول مسابقات رضا قاسمی و سجا هاشمی طلا، محمد ارزنده و علیرضا مهرصفوتی نقره، و مریم طوسی مدال برنز گرفتند.

S.Hashemi

در تیم ملی دو و میدانی ایران که با 10 ورزشکار در مسابقات ستارگان آسیا شرکت کرده است، رضا قاسمی در دوهای سرعت، سجاد هاشمی آهنگری المپیکی دوی 400 متر ایران، کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع، محمد ارزنده در پرش طول،‌ علیرضا مهرصفوتی در پرتاب وزنه، محسن ربانی در پرش با نیزه، بهروز سیستانی پور در پرش طول، روح الله عسکری در دوی 110 متر با مانع، مریم طوسی در دوهای 200 و 400 متر و احسان مهاجر شجاعی نمایندگان کشورمان در این مسابقه ها هستند.

سرپرستی این تیم بر عهده حسن جوادی، رئیس هیات دو و میدانی استان قزوین است و ایگور پاکلین، تاتیانا الکسیووا و رضا ابوالفتحی به عنوان مربی تیم ایران را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

مدال طلا و کسب سهمیه دوی 100 متر توسط قاسمی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون دو و میدانی، در مسابقات ستارگان آسیا که از روز شنبه (10 تیر) در آستانه قزاقستان آغاز شده است، رضا قاسمی، دونده سرعت ایران موفق شد هشتمین سهمیه المپیک دو و میدانی ایران را به دست آورد.

وی درمسابقه ماده 100 متر، با طی کردن این مسافت در مدت زمان 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه ضمن قرارگرفتن در جایگاه نخست، ورودی المپیک را از آن خود کرد.

قاسمی با کسب این نتیجه به رکورد 9 ساله عبدالغفار سقر که با زمان 10 ثانیه و 29 صدم ثانیه در بوداپست مجارستان به دست آمده بود پایان داد. ورودی المپیک ماده 100متر، 10ثانیه و 18 صدم ثانیه (ورودی A ) و 10 ثانیه و 24 صدم ثانیه (ورودی B)است.

تا پیش ازاین دو و میدانی ایران موفق شده بود هفت سهمیه المپیک 2012 لندن را از آن خود کند.

احسان حدادی در پرتاب دیسک، کاوه موسوی در پرتاب چکش، سجاد مرادی در 800 متر، امین نیک‌فر در پرتاب وزنه، سجاد هاشمی آهنگری در 400 متر، لیلا رجبی در پرتاب وزنه و ابراهیم رحیمیان در ماده پیاده‌روی 20 کیلومتر، المپیکی‌های ایران تا پیش از مسابقات ستارگان آسیا بودند.


سجاد هاشمی در 400 متر طلایی شد

سجاد هاشمی آهنگری نیز در روز اول مسابقات در ماده 400 متر به مدال طلا دست یافت. وی با طی کردن 400 متر در مدت زمان 46 ثانیه و 51 صدم ثانیه به مقام نخست رسید.

هاشمی در تابستان سال گذشته در چارچوب مسابقات قهرمانی ارتش های جهان موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود.

مریم طوسی به مدال برنز دست یافت

مریم طوسی، دونده سرعتی ایران در نخستین روز رقابت‌ها در ماده 400 متر به مدال برنز دست یافت. وی با طی کردن 400 متر در مدت زمان 53 ثانیه و 65 صدم ثانیه در جایگاه سوم ایستاد.

حداقل سهمیه المپیک در ماده 400 متر بانوان 52 ثانیه و 35 صدم ثانیه است.

دومدال نقره دیگر برای دوومیدانی‌کاران ایران

محمد ارزنده در پرش طول و علیرضا مهرصفوتی در پرتاب وزنه موفق به کسب دو مدال نقره شدند.

محمد ارزنده در پرش طول با هفت متر و 74 سانتیمتر به مدال نقره اکتفا کرد. در پرتاب وزنه نیز علیرضا مهر صفوتی که این روزها در وضعیت خوبی به سر می‌برد با 18 متر و 42 سانتیمتر به مدال نقره رسید.

دوومیدانی کاران جهان تا هجدهم تیرماه سال جاری فرصت دارند با زدن رکوردهای تعیین شده از سوی اتحادیه بین‌المللی دو و میدانی، جواز حضور در المپیک 2012 لندن را کسب کنند.

 

کد خبر 175804
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز