دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر جدید هنگ‌کنگ و فرد مورد حمایت چین با وجود نارضایتی همگانی کارش را آغاز کرد.

هنگ کنگ

عموم مردم این مرکز مالی و نیمه خودمختار جنوب چین  از افزایش نابرابری‌ها و نبود دموکراسی کامل ناراضی‌اند.

ده‌ها هزار نفر از مردم هنگ‌کنگ قراربود بعد از شروع کار رهبر جدید طبق برنامه اعتراضی سالانه به‌خیابان‌ها بیایند.این برنامه فرصتی است برای افراد عادی تا ناراحتی‌شان را نسبت به یک سری مسائل ابراز کنند.

لئونگ چون-یینگ در مراسمی صبح هنگام با حضور رئیس‌جمهور چین، هو جینتائو ، بیش از یک قرن بعد از پایان حکومت استعماری انگلیس و تحت کنترل گرفتن آن توسط چین در 15 سال قبل، سومین مدیر اجرایی هنگ‌کنگ شد. بیرون محل برگزاری مراسم بین راهپیمایان و پلیس درگیری‌هایی بوجود آمد.

هنگامی که هو سخنرانی‌اش را آغاز کرد یک معترض تلاش کرد سخنان او را قطع کند. نیروهای امنیتی این معترض را بی‌درنگ از محل دور کردند. این مرد که یکی از مهمانان دعوت شده به مراسم بود پرچمی کوچک را تکان می‌داد و شعارهایی مبنی بر درخواست ابراز پشیمانی رهبران چین و اعلام محکومیت سرکوب وحشیانه معترضان {دانشجو } در میدان تین آن من چین در تابستان 1989 سر داده بود. او همچنین پیش از این که نیروهای امنیتی به او بروند و ساکتش کنند خواستار پایان دادن به نظام تک حزبی در چین شد. هو سعی کرد به این مرد توجهی نکند و خواندن متن سخنرانی‌اش را ادامه دهد اما دیداری که تلاش شده بود یک برنامه هماهنگ شده دقیق باشد در هر حال با این ماجرا به شکلی مختل شد.

لئونگ 57 ساله فرزند یک افسر پلیس و یک میلیاردر خود ساخته است که جایگزین دونالد سانگ بروکرات شد که در سال 2005 به قدرت رسید و ‌نمی‌توانست یک دوره دیگر هم در این پست باشد.

کد خبر 175784
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز