پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

در گیرودار نوسان شدید قیمت کالاها و البته بالا رفتن آنها- وگرنه کدام کالا را سراغ دارید که قیمت آن پس از بالا رفتن پایین آمده باشد؟

- برخی از شرکت‌های تولید‌کننده تلاش دارند تا به مردم بگویند که ما هوای شما را داریم و مطمئن باشید در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد. از این‌رو قصد نداریم قیمت کالاهای خود را بیشتر از آن چیزی که هست، کنیم. خب، آفرین بر چنین شرکت‌هایی که با وجود نوسان دلار و گرانی مواداولیه، همچنان محکم در کنار مردم ایستاده‌اند و به این وسیله فشار را از گرده آنها کمتر می‌کنند.

اما آیا واقعاً اینگونه است؟ چنین چیزی عملا ممکن نیست؛ کدام شرکت را می‌توان سراغ گرفت که در این هیاهوی گرانی، به ضرر خودش قانع شود؟ به همین دلیل این دسته از شرکت‌ها به شگرد تازه‌ای متوسل شده‌اند. آنها روزبه‌روز از حجم و مقدار کالاهای خود کم می‌کنند. این در حالی است که اجناس یادشده همچنان در همان بسته بندی قبلی و با نرخ پیشین به بازار عرضه می‌شوند.

نتیجه این وضعیت، آب رفتن کالاها و کوچک‌تر شدن هر روزه آنهاست. اگر این مسئله ادامه پیدا کند، می‌توان روزی را تصور کرد که بابت بسته‌بندی‌های خالی از کالا و خوراکی، پول بپردازیم! عکسی را که مهدی باقری برای ما فرستاده است، دو بطری نوشابه یک برند معروف را نشان می‌دهد که کمتر از مقدار لازم و همیشگی، نوشابه در آنها جا داده شده است. فکر نکنید که کسی از این دو بطری نوشابه نوشیده است، نه! در‌های پلمب‌شده این دو بطری نشان می‌دهند که این روزها حتی مایعات و نوشیدنی‌ها هم آب رفته‌اند!

دوشی برای ماشین‌ها!

درحالی‌که این روزها با اوج گرفتن گرما، در برخی از مناطق با کمبود آب و جیره‌بندی آن روبه‌رو هستیم، عده‌ای درصدد برآمده‌اند تا به شیوه‌ای که در این عکس می‌بینید، با نصب این دوش آب سرد، گرما و آلودگی را از تن ماشین‌های تفته از هرم گرمای پایتخت در آورند. اما ظاهرا جز راننده آمبولانسی که در عکس دیده می‌شود، کسی از این دوش رایگان خبری ندارد وگرنه صف کیلومتری خودروها بود که اینجا تشکیل می‌شد.

با این حال کاش به این دوش حسگرالکترونیکی وصل می‌شد تا در زمانی که ماشینی نیست، اینطور آب به‌هدر نرود. حاجیلری که این عکس را از یکی از نقاط پایتخت برای ما فرستاده است، در توضیح کوتاهی نوشته: آخر مگر خدا را خوش می‌آید که مردم کمبود و گرانی آب را تحمل کنند و آنگاه اینجا همینطوری آب هدر برود؟ تازه همین چند روز پیش(چهارتیر) روز صرفه‌جویی در مصرف آب بود و مسئولان همه را به صرفه‌جویی در استفاده از آب دعوت می‌کردند.

به هر حال اگر گذرتان به این اطراف افتاد، حتما سری به این دوش بزنید و از مزایای رایگان آن بهره‌ببرید و البته اگر می‌خواهید به سفر دوری بروید، می‌توانید هر چقدر که خواستید از این آبشار دست ساز آب بردارید و در طول سفر با خیال راحت از آن نوش جان کنید.

کد خبر 175503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز