همشهری‌آنلاین: رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی، افزایش قیمت جهانی طلا و نرخ ارز در داخل کشور را دو دلیل اصلی نوسانات قیمت سکه اعلام کرد و گفت: سیاست‌گذاری سکه‌های پیش فروشی بر عهده بانک مرکزی است.

فرشاد حیدری در مورد دلایل نوسانات و افزایش قیمت سکه در بازار گفت: نوسانات قیمت‌ها در بازار سکه مربوط به افزایش قیمت جهانی طلا است، البته نرخ ارز (دلار) در داخل کشور هم بر افزایش نرخ سکه تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات بازار سکه تابع همین دو پارامتر است، تصریح کرد: پیش فروش سکه‌ها که برای مدت زمان 3، 4 و 6 ماهه انجام شده بود، هم اکنون در مرحله تحویل قرار دارد.

وی تاکید کرد: تحویل سکه‌های پیش فروشی بر اساس برنامه ریزی‌های بانک مرکزی در موعد مقرر در بانک ملی در حال انجام است و سکه‌ها در راس و موعد مقرر به خریداران تحویل داده می‌شود.

حیدری گفت: سیاستگذاری در مورد سکه‌های پیش فروشی بر عهده بانک مرکزی است و بانک ملی در این زمینه فقط مجری برنامه ریزی‌ها است.

به گزارش مهر، بازار سکه که طی ماه‌های گذشته روزهای آرامی را پشت سر می‌گذاشت، در روزهای اخیر شاهد نوسانات قیمت و افزایش نرخ‌ها است.

همچنین بانک مرکزی عرضه سکه‌های پیش فروشی با زمان تحویل 4 ماهه را انجام داده است و دور جدید عرضه سکه توسط بانک مرکزی از سوم مردادماه آغاز می‌شود.

کد خبر 175478
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز