گروه شهرستان‌ها: وقوع سیل طی چند روز اخیر در شمال‌غرب کشور تلفات جانی و مالی سنگینی برجای گذاشته است؛

حوادث - سیل

به‌طوری‌که در آخرین ساعات روز دوشنبه بارش 10دقیقه‌ای تگرگ و به‌وقوع پیوستن سیل در دو شهرستان خلخال و کوثر استان اردبیل با خسارات سنگین تأسیسات زیربنابی و کشاورزی همراه شده و عده‌ای از مردم بی‌خانمان شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بر اثر توفان و صاعقه یک‌روستایی در خلخال جان خود را از دست داد. در همین خصوص ذبیح‌الله عبداللهی، فرماندار خلخال گفت: سیل روز دوشنبه بیش از 100 رأس دام را تلف کرد. وی با بیان اینکه بارش باران و سیل در روستای آق‌بلاغ خلخال بیش از سایر مناطق بوده، بیان کرد: بر اثر وارد شدن سیل به این روستا بیش از 20 منطقه مسکونی و سه منزل تخریب شد.

این در حالی است که سیل 5/5 کیلومتر از راه‌های روستایی خلخال را که به تازگی زیرسازی و آماده آسفالت بود و نیز دو دستگاه پل بزرگ را تخریب کرد. طبق گفته‌های فرماندار خلخال میزان خسارت اولیه این شهرستان بیش از 10 میلیارد ریال برآورد شده است. عبداللهی عنوان کرد که گروه‌های امداد و نجات برای برآورد خسارت و امدادرسانی به سیل‌زدگان در منطقه حضور دارند و اقلام لازم بین آنها در حال توزیع شدن است. همچنین به گفته رئیس اداره راه و ترابری خلخال در روستا‌های دچار سیل، وضعیت عمومی مناسب است.

سرنوشت نامعلوم مفقودشدگان

روز یکشنبه نیز در پی بارش شدید باران بسیاری از خانه‌های تبریزی‌ها را آب برد و خسارات شدیدی به بار آمد. این در حالی بود که پیش از آن گزارش‌های هواشناسی از بارش تگرگ، رعد و برق و توفان خبر داده بودند و هشدارهایی در رابطه با آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب داده شده بود. البته آنچه ‌تا لحظه تنظیم این خبر‌ به‌درستی مشخص نشده است میزان دقیق خسارات به بار آمده و مهم‌تر از آن سرنوشت مفقودشدگان است. گفتنی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد در منطقه ائل گلی تبریز چند نفر بر اثر جاری شدن سیل مفقود شده‌اند و شاید جان باخته باشند.

در همین خصوص مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی، از کشف جسد مجهول‌الهویه در پل سنگی تبریز خبر داد. حبیب حسین‌قلی‌زاده به ایسنا گفت: احتمال دارد این جسد به‌خاطر وقوع سیل روز یکشنبه گذشته و طغیان مهرانه‌رود به این نقطه از شهر انتقال یافته باشد. همچنین یکی از خبرگزاری‌های محلی تصاویری منتشر کرده است که در آن لحظه خارج شدن جسد از آب مهرانه‌رود در حوالی میدان چایی تبریز قابل رؤیت است. سیل اخیر خسارات سنگینی را به برخی مناطق تبریز و همچنین شهرستان بستان‌آباد وارد کرده است و مردم برخی از مناطق آذربایجان‌شرقی از نحوه امدادرسانی شاکی هستند؛ به‌طور نمونه مردم روستای شادآباد مشایخ ادعا می‌کنند که با وجود اینکه اسباب و اثاثیه خانه‌شان زیر گل و لای مدفون شده اما نیروهای امدادی گذرشان به این منطقه نیفتاده است.

کد خبر 175379

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز