گروه سیاسی: بیروت میزبان برگزاری کنفرانس بین‌المللی فلسطین، بیداری ملت‌ها بود.

در این کنفرانس که از سوی اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های مدافع حقوق ملت فلسطین با همکاری مؤسسه «الجمعیه النسائیه للتکافل الاجتماعی» برگزار شد زهرا مصطفوی دبیرکل این اتحادیه با بیان اینکه امام راحل شرایط کنونی منطقه را سال‌ها قبل پیش‌بینی کرده بود، گفت: رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد و پیروزی‌های مقاومت در جنگ 33 روزه، جنگ غزه و همچنین انفجارهای مکرر خط لوله انتقال گاز از مصر به اسرائیل توسط عشایر بدوی صحرای سینا گواه این مدعاست. شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، ابوعماد الرفاعی نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران، عفاف حکیم مسئول شاخه زنان جنبش حزب‌الله و برخی شخصیت‌های شناخته شده منطقه‌ای و جهانی نیز در همایش دیروز حضور داشتند.

خطر سرقت انقلاب‌های منطقه

به گزارش خبرگزاری قدس، زهرا مصطفوی در این همایش که نمایندگان 32 کشور از پنج قاره جهان نیز در آن حضور داشتند با اشاره به تأثیرات انقلاب ایران بر قیام‌های منطقه اظهار داشت: روح امام خمینی(ره) در موج حرکت‌های مردم در کشورهای فلسطین، لیبی، بحرین، تونس، مصر و لبنان دمیده شده و جریان بیداری اسلامی تحت‌تأثیر انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی سیلی محکمی بر نظام‌های عربی منطقه زده است.

مصطفوی با اشاره به پیروزی‌های مقاومت در لبنان و فلسطین ادامه داد: موج بیداری اسلامی که در جای‌جای منطقه دیده می‌شود خود یکی از دستاوردهای مقاومت مردم فلسطین، غزه و لبنان است. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران، دست از دفاع از حرکت‌های آزادی‌بخش و مقاومت منطقه برنخواهد داشت و رژیم صهیونیستی نیز به دشمنی و ستیز خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد و دشمنی خود را پنهان نکرده است.

مصطفوی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی به وضوح و روشنی از ویژگی‌های مقاومت مردم فلسطین به‌خصوص مردم غزه برخوردارند، ادامه داد: مقاومت مردم فلسطین و لبنان درحقیقت از اثرات انقلاب ایران و نتیجه رهبری حکیمانه آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب است که شجاعانه و مقتدرانه به حمایت از حزب‌الله لبنان و سایر جنبش‌های مقاومت پرداختند. دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین با تأکید بر اهمیت و حساسیت اوضاع کنونی منطقه تصریح کرد: مدعیان دروغین در نقش مروجان دمکراسی و در لباس دوست قصد ربایش حرکت‌های مردمی و سرقت انقلاب‌های منطقه را دارند.

ایران، الگوی قیام‌های منطقه

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام میثم امرودی دبیر همایش و معاون دبیرکل اتحادیه، مظلومیت فلسطینی‌ها و سنگینی جنایات صهیونیست‌ها را عامل تحرک ملت‌های عربی برای قیام علیه دیکتاتورها ارزیابی کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی با اعلام این مطلب افزود:

زمانی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس تلاش داشت قضیه فلسطین و جبهه مقاومت علیه نظام سلطه را جهانی کند و به این ترتیب توده ملت‌ها را وارد مبارزه با اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی نماید کمتر کسی فکر می‌کرد روزی ملت‌های مسلمان منطقه به‌رغم خفقان حاکم بر خود از سوی نظام‌های دیکتاتور بتوانند چنین خروشان علیه این نظام‌ها وارد عمل شوند و آنان را سرنگون کنند.

وی به صدق وعده امام راحل در مورد منطقه اشاره کرد و با یادآوری نگاه امام خمینی(ره) به آینده منطقه افزود: فلسطین در نگاه امام، موتور محرکه قدرتمندی برای به حرکت در آوردن سیل خروشان ملت‌ها علیه استعمار و سلطه به‌حساب می‌آمد. نماینده شهردار تهران در امور فلسطین ادامه داد: اینک سه دهه از اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل می‌گذرد و ما امروز در بیروت پایتخت مقاومت نظاره‌گر قیام و بیداری ملت‌های منطقه به همان سبک و سیاقی هستیم که امام وعده آن را داده بودند؛ بیداری‌ای که اساس و محور آن‌را فلسطین و قدس تشکیل می‌دهد.

عضو جمعیت دفاع از ملت فلسطین هشدار داد: این پیروزی بزرگ ملت‌ها از یک‌سو و خطرهای متوجه آن از سوی دیگر، ما مسلمانان را به تعبیر معظم له در یک پیچ تاریخی بزرگ قرارداده است. امرودی افزود: برای عبور سالم از این پیچ بزرگ تاریخی، مقاومت جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر در برابر کید دشمنان داخلی و خارجی می‌تواند الگوی مناسبی برای ملت‌های منطقه باشد.

مقاومت، تنها راه‌حل فلسطین

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنانی فلسطین را شاخصی برای حرکت صحیح دولت‌ها، گروه‌ها و اشخاص سیاسی عنوان کرد و گفت: اشتباه است که فکر کنیم اسرائیل تنها سرزمین فلسطین را اشغال کرده بلکه این رژیم تهدیدی به معنای واقعی کلمه برای کشورهای عربی و اسلامی است.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌عنوان پایگاهی جهت اشغال کل منطقه و گسترش نفوذ خود به سایر نقاط جهان استفاده می‌کند تصریح کرد: فلسطین متعلق به فلسطینیان بوده و خواهد بود و طرح ترسیم شده صهیونیست‌ها در منطقه سیطره اسرائیل بر جهان اسلام و همچنین اشغال اراضی بیشتری از مسلمانان است. وی تأکید کرد: هیچ راه‌حل سیاسی برای قضیه فلسطین وجود ندارد و تنها راه‌حل گزینه مقاومت است.

کد خبر 174684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز