مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: مؤدیان شهرداری درصورت پرداخت نقدی از 22‌درصد جایزه خوش حسابی برخوردار می‌شوند.

حسین‌محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران، با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: با تصویب اعضای شورای شهر تهران، نرخ جایزه خوش حسابی پرداخت نقدی مطالبات عوارض ساختمانی شهرداری از مؤدیان در حوزه شهرسازی، از 18 به 22 درصد افزایش یافته که فرصتی مناسب برای پرداخت مطالبات شهرداری است. وی تأکید کرد: پیش از این برای پرداخت نقدی عوارضی همچون عوارض صدور پروانه، تراکم، مازاد تراکم پایه، تفکیک اراضی و جرایم کمیسیون ماده 100، 18درصد تخفیف وجود داشت که فارغ از میزان بدهی مؤدیان منظور می‌شد.

به گفته پورزرندی، با توجه به تورم 21.5درصدی اعلامی بانک مرکزی و سپرده‌گذاری 18درصدی بانک‌ها برای سپرده گذاران، طبعا باید انگیزه پرداخت نقدی عوارض در مؤدیان ایجاد شود و ازاین‌رو مؤدیان شهرداری این امکان را دارند تا از جایزه خوش‌حسابی 22درصدی بهره‌مند شوند. وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای شهر تهران، مؤدیان تا 31شهریور سال‌جاری فرصت دارند با پرداخت بدهی خود، از جایزه خوش حسابی استفاده کنند.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به آنکه بیش از 90درصد از سبد منابع شهرداری از ساخت‌وساز تأمین می‌شد گفت: این نوع وابستگی درآمدی در شرایط رکود در ساخت‌وساز مسکن، شهرداری‌ها را برای تأمین منابع خود با مشکلات جدی مواجه می‌کرد، به همین دلیل تلاش برای افزایش درآمدهای پایدار در دوره اخیر دردستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.
پورزرندی با اشاره به منبع و درآمدهای شهرداری‌های کشورهای دنیا گفت: در جهان 10 تا 20 درصد هزینه‌ها از طریق منابع مالی پایدار تأمین می‌شود اما در شهرداری‌های ایران منابع مالی پایدار فقط یک درصد است. 

کد خبر 174682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز