چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای کنترل بازار و مهار گرانی‌ها نشان می‌دهد که در سه‌ماه اخیر حسابی مسئولین ذیربط مشغول بوده اما تلاش آنها برای کنترل گرانی‌ها نه تنها ثمری نداشته بلکه به التهابات افزوده است.

به گزارش همشهری، با مرور تحولات سه‌ماه گذشته این واقعیت خودنمایی می‌کند که بیشترین وقت مسئولین در دادن وعده و وعیدهای ارزانی خلاصه شده و به عبارتی بازار وعده‌ها داغ بوده اما عملا این وعده‌ها به جایی نرسیده است به‌گونه‌ای که چندی پیش وزیر صنعت مجبور به برکناری برخی مدیران خود در حوزه بازار شد. اهم این وعده ها را در پی می‌خوانید:

رئیس‌جمهور؛ 31 فروردین: استانداران از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری کنند.محمدعلی ضیغمی، معاون وقت وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ 15اردیبهشت: با هماهنگی دولت، به‌زودی یعنی حداکثر یک ماه تا 40 روز دیگر باید نشانه‌های کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار را شاهد باشیم. ضیغمی، معاون وقت وزیر صنعت، معدن و تجارت ؛ 16 اردیبهشت: محصولات لبنی که از این هفته در کارخانه‌های لبنی تولید می‌شود، با قیمت‌های اسفند ماه سال گذشته روانه بازار خواهد شد.

صدرالله دولت، مدیرعامل وقت شرکت پشتیبانی امور دام؛ 20 اردیبهشت: با توزیع گسترده گوشت قرمز به‌زودی قیمت‌ها به حالت قبل برمی‌گردد. قیمت مرغ، تخم‌مرغ و شیر نیز کاهش پیدا کرده است. وزیر جهاد کشاورزی؛ 22 اردیبهشت: میوه امسال به وفور تولید می‌شود و مردم میوه را با قیمت مناسبی تهیه خواهند کرد. تولید گوشت مرغ روند مناسبی داشته و قیمت آن نیز کاهش یافته است.

عباس قبادی، معاون وزیر صنعت؛ 26 اردیبهشت: قیمت روغن نباتی از فردا کاهش می‌یابد.مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ 26 اردیبهشت:مردم تا پایان اردیبهشت ماه شاهد ارزانی مواد غذایی خواهند بود. ضیغمی، معاون وقت وزیر صنعت؛ 28اردیبهشت: از شنبه قیمت گوشت گوساله و مرغ روند کاهشی را آغاز می‌کند.

ضیغمی، معاون وقت وزیر صنعت؛ 30اردیبهشت:آقای وزیر نگفته بودند که تا پایان اردیبهشت ماه همه کالاها ارزان می‌شود بلکه ایشان در اوایل اردیبهشت ماه اعلام کردند که تا یک ماه دیگر قیمت برخی از کالاهای اساسی را مدیریت می‌کنیم تا افزایش قیمت غیرمنطقی نداشته باشند.

وزیر صنعت؛ 7‌خرداد: تلاش یکماهه دولت برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی اثرات خوبی داشته و موجب افزایش امید مردم برای کاهش قیمت کالاها شده است. غضنفری؛ 11خرداد:با برنامه دولت گرانی کنترل شده و توزیع کالا به‌صورت آرام و پررونق انجام می‌شود. دبیر انجمن برنج؛ 16خرداد: از اوایل مرداد ماه که برنج تازه به بازار بیاید قیمت این محصول 10 تا 15 درصد در بازار کاهش خواهد یافت.

حسن رادمرد؛ معاون جدید وزارت صنعت؛ 31 خرداد:برای کاهش قیمت شیر و لبنیات به زودی جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت برگزار می‌کنیم.همچنین به زودی با برگزاری نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم مواد غذایی قیمت‌ این کالاها کاهش می‌یابد.

کد خبر 174661
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز