همشهری آنلاین: ملی‌پوشان تیم دو و میدانی جانبازان و معلولین کشورمان با کسب 9 نشان طلا، 6 نقره و 1 برنز به کار خود پایان دادند.

logo

در نخستین روز رقابت‌های بین‌المللی دو و میدانی آلمان که از 26 تا 29 خرداد ماه با حضور وررزشکارانی از 20 کشور دنیا در شهر برلین برپا بود، ملی‌پوشان جانباز و معلول کشورمان موفق به کسب دو نشان طلا شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین، آقای عبدالرضا جوکار در ماده پرتاب نیزه کلاس F53، با ثبت رکورد 73/21 متر به نشان طلا دست یافت و ورزشکارانی از مکزیک عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

آقای محسن کائیدی نیز در همین ماده، کلاس F34، با پرتابی به طول 36/36 متر موفق به کسب نشان طلا و جا به جایی رکورد جهان شد و پس از او ورزشکاران امارات و آلمان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

شایان ذکر است رکورد قبلی این ماده به طول 04/ 36 متر، توسط همین ورزشکار به ثبت رسیده بود.

دومین روز از مسابقات در حالی به پایان رسید که ملی‌پوشان جانباز و معلول اعزامی کشورمان در مجموع موفق به کسب 7 نشان طلا، 4 نقره و 1 برنز شدند.

در ماده پرتاب وزنه کلاس F34، آقایان محسن کائیدی با ثبت رکورد 53/11 متر نشان طلا و سلمان آب باریکی با رکورد 82/10 متر نشان نقره را بر گردن آویختند.

آقای جلیل باقری با ثبت رکورد 24/11 متر، دیگر ملی‌پوش کشورمان بود که در ماده پرتاب وزنه، کلاس F55، موفق به کسب نشان طلا شد.

در ماده پرتاب دیسک، کلاس F34، ملی‌پوشان کشورمان هر سه مدال این ماده را تصاحب کردند، آقایان جواد حردانی با رکورد 46/48 متر نشان طلا، فرزاد سپهوند نشان نقره و مهرداد کرم‌زاده نشان برنز را کسب کردند.

آقای کامران شکری، دیگر ملی‌پوشی است که با ثبت رکورد 69/50 متر در ماده پرتاب نیزه، کلاسF42 ، طلایی شد.

خانم مرضیه صدقی هم در ماده پرتاب وزنه، کلاس F54 با ثبت رکورد 45/6 در جایگاه دوم ایستاد و نشان نقره را تصاحب کرد و اعظم خدایاری در ماده پرتاب دیسک کلاس F57 با ثبت رکورد 18/26 مدال نقره را کسب نمود.

در سومین و آخرین از این مسابقات، آقایان جلال خاکزادیه در ماده پرتاب دیسک در کلاس ادغامی F34 و F56 با ثبت رکورد 44/41 متر نشان طلا را از آن خود کرد و علی محمد یاری در همین ماده با ثبت رکورد 28/40 در جایگاه دوم ایستاد و نشان نقره را به دست آورد.

آقای پیمان نصیری دیگر ورزشکار طلایی آخرین روز مسابقات بود که در ماده دو 1500 متر با ثبت رکورد 4 دقیقه و 4 ثانیه بر سکوی نخست ایستاده و نشان طلا را کسب کرد.

مدال آوران جانباز

بدین ترتیب ملی‌پوشان تیم دو و میدانی جانبازان و معلولین کشورمان با کسب 16 مدال رنگارنگ رقابت‌های بین‌المللی دو ومیدانی آلمان را پشت سر گذاشتند و با کسب آمادگی و بهبود رکوردها، به استقبال رقابت‌های پارالمپیک لندن می‌روند.

 

کد خبر 174580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز