گروه شهری: طول بزرگراه‌هایی که در کمتر از 7سال گذشته در پایتخت ساخته شده است بیش از 50درصد بزرگراه‌هایی است که از سال 49تا سال 84 و طی 35سال در تهران ساخته شد.

به گزارش همشهری، براساس گزارش اعلام شده از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، طول بزرگراه‌های تهران تا سال 84در حدود 30.4.2کیلومتر بوده است و از سال 84تا پایان سال 90در حدود 171.5کیلومتر به آن اضافه شده است.
بر این اساس طی هفت سال گذشته به‌طور متوسط سالانه24.4کیلومتر بزرگراه در پایتخت ساخته شد و در دو سال گذشته نیز میانگین توسعه بزرگراه‌های تهران در حدود 32کیلومتر بوده است.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرده است که طی هفت سال گذشته بزرگراه یادگار در شمال و جنوب، بزرگراه شهید زین الدین در شرق، بزرگراه همت و بزرگراه شهید خرازی (در غرب همت)، بزرگراه شهید باکری در غرب، بزرگراه شهید باقری در شرق، بخش جنوبی بزرگراه صیادشیرازی، بزرگراه آزادگان در جنوب و بزرگراه‌های یاسینی، نور و کردستان از جمله محورهایی بود که در سال‌های گذشته بیشترین توسعه را داشته است.

ثبت رکورد جدید ساخت بزرگراه

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام آمار هفت سال عملکرد خود، از ثبت رکورد جدیدی در ساخت و سازهای بزرگراهی در سال91 خبر داد. براساس گزارش ارائه شده از سوی این معاونت، در سال91 ساخت بزرگراه‌های امام علی، بزرگراه طبقاتی صدر، تکمیل بزرگراه خرازی، تکمیل بزرگراه شهید زین‌الدین، تکمیل ادامه بزرگراه یادگار و ساخت بخش تندروی بزرگراه آزادگان و همچنین ساخت تقاطع سه‌راه کاروانسرا سنگی از جمله مهم‌ترین پروژه‌های بزرگراهی این معاونت در سال 91اعلام شده است.

بنا بر اعلام معاونت فنی و عمرانی در سال 87 رکورد بیشترین پیشرفت در ساخت بزرگراه در پایتخت به‌دست آمد که برابر با 47.3کیلومتر بود. بر پایه این گزارش، در سال91 و با بهره‌برداری از بزرگراه‌های در دست ساخت، رکورد ساخت بزرگراه به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.براساس اطلاعات موجود به‌نظر می‌رسد که ساخت بزرگراه در سال 91 رشدی چشمگیر داشته و به بیش از 70کیلومتر برسد و رکوردی قابل توجه در ساخت بزرگراه‌های پایتخت ثبت شود.

کد خبر 174551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز