رئیس‌کل بانک مرکزی از برنامه‌ریزی جدید این بانک برای ساماندهی دسته چک‌ها خبرداد و گفت: براساس این برنامه نقدشوندگی دسته چک‌ها تضمین می‌شود.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به برنامه ساماندهی دسته‌چک‌ها از سوی بانک مرکزی براساس پارامترهای مختلف گفت: بر این اساس دسته چک‌ها رتبه‌بندی می‌شود و بنابر وضعیت حساب بانکی مشتریان بانکی در اختیارشان قرار خواهد گرفت. رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه براساس برنامه ساماندهی، دسته چک‌ها با اندازه‌های متفاوت به مشتریان بانکی ارائه می‌شود، عنوان کرد: بانک مرکزی تدابیری را اندیشیده است که مردم بتوانند به راحتی از این ابزار مبادله پولی استفاده کنند. وی گفت: بانک مرکزی طرحی دارد که طبق آن بانک‌ها ملزم هستند که پیش از ارائه دسته چک به مشتریان و متقاضیان دسته چک بانکی، مبلغی معادل ارزش چک‌های صادره را از حساب مشتری مسدود کنند.

هشدار به بانک‌ها

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین در واکنش به بانک‌ها و مؤسساتی که بخواهند بابت سپرده‌های کوتاه‌مدت خود 20درصد سود بدهند هشدار داد که این کار خودزنی خواهد بود. به گزارش ایسنا، محمود بهمنی در این مورد صراحتاً می‌گوید: اگر بانکی بخواهد نرخ سود سپرده‌ها را 20درصد در کوتاه‌مدت بدهد قطعاً این بانک در پایان سال ضرر می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: ممکن است ما بگوییم که این بانک از خودش ضرر می‌کند و به همین دلیل کاری به نرخ سود آن نداشته باشیم اما اگر سود سپرده‌ها را 20درصد بدهد این بانک قطعاً با مشکل مواجه می‌شود و این رقابت نیست و یک نوع خودزنی است.

کد خبر 174550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز