گروه اجتماعی - محمدعلی بدری: رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش سقف پرداخت خسارات تصادفات خسارتی سازشی بیمه بدون نیاز به کروکی پلیس خبر داد. ‌

سردار اسکندر مؤمنی اعلام کرد: براساس قانون تمامی شرکت‌های بیمه‌ مکلفند در سال‌جاری تا سقف سه میلیون و 150 هزار تومان خسارت تصادفات‌ سازشی را بدون کروکی پلیس بپردازند.پیش از این و از اول اسفند90قراربود سقف پرداخت غرامت در تصادف‌های خسارتی بدون کروکی به دو میلیون و 250 هزار تومان افزایش پیدا کند که متاسفانه حتی این سقف را مراکز بیمه رعایت نمی‌کنند.

پلیس پیگیر است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به این گفته خبرنگار همشهری که مراکز بیمه نه تنها این قانون را اجرا نمی‌کنند، بلکه برخی حتی اطلاعی هم از آن ندارند، گفت: این واقعا گلایه ما هم هست و شما باید دلیلش را از بیمه سؤال کنید. مؤمنی با اشاره به اینکه تفاهم پلیس و بیمه یک مصوبه قانونی است، اعلام کرد: متأسفانه گزارش‌های ما هم همینطور است که بسیاری از شرکت‌های بیمه عمل نمی‌کنند و مردم را سرگردان می‌کنند.

او اعلام کرد: پلیس راهور ناجا از مبادی قانونی در حال پیگیری این موضوع است که امیدواریم هرچه سریع‌تر شرکت‌های بیمه به تعهدات قانونی خود در این باره عمل کرده و مردم را از سرگردانی کنونی خارج کنند. او ادامه داد: پلیس از دستگاه‌های نظارتی نیز انتظار دارد در این خصوص به‌طور جدی برای احقاق حقوق قانونی مردم وارد عمل شوند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد:

براساس ماده ۱۸ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل‌نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، شرکت‌های بیمه مکلفند خسارت مالی ناشی از حوادث رانندگی موضوع این قانون را در مواردی که وسایل نقلیه مسبب و زیان‌دیده در زمان حادثه دارای بیمه‌نامه معتبر بوده و بین طرفین حادثه اختلافی وجود نداشته باشد، حداکثر تا سقف تعهدات مالی مندرج در این قانون را بدون اخذ گزارش مقامات انتظامی پرداخت کنند.

چهارماه است که اجرا نمی‌شود

پیش از ظهر روز 25 بهمن 1390، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و رئیس‌کل بیمه مرکزی از توافقی تازه خبر دادند که براساس آن از روز اول اسفند1390 دیگر نیازی به حضور هر دو‌طرف تصادف در شرکت‌های بیمه نیست و تنها کافی است که طرف زیان‌دیده برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه کند، اما امروز با گذشت چهار ماه از آن تاریخ، مراکز برآورد و پرداخت خسارت بیمه‌ای برای تشکیل پرونده، اصل و کپی برگه بیمه‌نامه، گواهینامه و کارت ماشین دوطرف را با حضور هر دو ‌فرد دخیل در تصادف طلب می‌کنند و مانند قبل، بدون این مدارک و بدون حضور مقصر و زیان‌دیده پرونده‌ای تشکیل نمی‌شود. همشهری در روزهای آینده با پیگیری از مسئولان بیمه و نهادهای نظارتی این موضوع را پیگیری می‌کند.

کد خبر 174388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز