گروه اقتصادی: سرانجام پس از گذشته 80روز از سال و کش‌وقوس‌های فراوان، هیأت دولت دیروز افزایش 15درصدی حقوق کارمندان در سال91 را تصویب کرد.

دو معاون ریاست‌جمهوری در حوزه برنامه‌ریزی و منابع انسانی دیروز با اعلام تصویب 15درصدی افزایش حقوق کارمندان اعلام کردند که این افزایش به همراه پرداخت مابه‌التفاوت سه ماه اول سال با یک ماه تأخیر یعنی از تیرماه اعمال می‌شود. به گزارش همشهری بهروز مرادی به واحد مرکزی خبر گفت:

این مصوبه در چند روز آینده ابلاغ می‌شود و کارکنان دولت، اعمال افزایش یادشده را همراه با معوقات ماه‌های قبل در فیش حقوق تیرماه شاهد خواهند بود. ابراهیم عزیزی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور هم با اعلام افزایش 15درصدی حقوق کارمندان گفت: براساس قانون برنامه پنج ساله تمدید قرارداد کارکنان قراردادی مجاز است و کمک‌های رفاهی علاوه بر کارکنان رسمی و پیمانی برای کارکنان قراردادی و شرکتی هم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در مصوبه دیروز دولت هزینه مهدکودک برای فرزندان زیر شش سال بدون مدنظر قراردادن تعداد فرزندان در خانواده‌ها، 50 هزار تومان تعیین شد.به گزارش همشهری،‌اعمال افزایش 15درصدی حقوق کارمندان دولت در حالی با چهار ماه تأخیر صورت می‌گیرد که همزمان با ارائه لایحه بودجه به مجلس در بهمن‌ماه90، میزان افزایش حقوق کارمندان در سال‌جاری مشخص و اعلام هم شده بود.

از سوی دیگر هرچند در قانون مدیریت خدمات کشوری بر افزایش حقوق کارمندان به میزان نرخ تورم تأکید صریح شده است اما دولت در سال‌های اخیر از مجلس مجوز سالانه در قالب بودجه سنواتی می‌گیرد که حقوق‌ها را نه به میزان تورم که به میزان توان و اعتبارات پیش‌بینی شده در دولت افزایش یابد. اخیرا بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ تورم از 22درصد هم عبور کرده است و حالا باید دید افزایش 15درصدی کفاف افزایش هزینه‌های معیشتی کارمندان دولت به سبب بالارفتن نرخ تورم در ماه‌های آینده را خواهد داد؟

تصویب عیدی امسال کارمندان دولت

خبر دیگر اینکه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور از تصویب عیدی چهارمیلیون و 25هزار ریالی کارمندان دولت در سال91 خبر داد. ابراهیم عزیزی گفت: دولت در جلسه دیروز (چهارشنبه) ضریب حقوق کارکنان دولت، اعضای هیأت علمی، شاغلان و بازنشستگان را به‌نحوی تعیین کرد که از ابتدای امسال15درصد افزایش پیدا می‌کند. وی افزود: همچنین در این جلسه عیدی مشمولان مدیریت خدمات کشوری و غیر آن چهارمیلیون و 25هزار ریال تعیین شد. وی اضافه کرد: در این جلسه، سقف پاداش، یک ماه حقوق در سقف اعتبارات و بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی مصوب شد.

کد خبر 174027
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز