چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری انلاین: معاون وزیر امور خارجه عراق از شرکت 17 هیئت رسمی منطقه‌ای و بین‌المللی در نشست بغداد خبر داده است

لبید عباوی در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در بغداد گفت:این‌نشست روز شنبه 19 اسفند "10 مارس " در بغداد برگزار می شود.

وی افزود: 17 هیئت رسمی از کشورها و سازمان های دعوت شده در سطح معاون وزیر, سفیر و مسئولا‌ن عالیرتبه در این نشست شرکت می کنند.

معاون وزیر امور خارجه عراق تصریح کرد مکان دقیق این نشست مشخص شده است اما به علت مسائل امنیتی این مکان اعلا‌م نمی شود.

لبید عباوی با اشاره باینکه این نشست یکروزه چنانچه نیاز به مذاکرات بیشتری داشته باشد تمدید می شود خاطر نشان کرد تمامی دعوت‌شدگان به نشست بغداد برای شرکت در آن قول مساعد داده اند.

همایش منطقه‌ای و بین المللی بغداد قرار است شنبه آینده با شرکت شش کشور همجوار عراق , کشورهای عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل ,سازمان کنفرانس اسلا‌می , اتحادیه عرب و مصر برگزار شود.

در چهار سال گذشته یعنی از زمان اشغال عراق تاکنون تمامی همایشهای منطقه ای و بین المللی درباره عراق در خارج این کشور برگزار می شد و این نخستین بار است که یک همایش منطقه ای و بین‌المللی در پایتخت عراق برگزار می شود.

همایش بغداد همچنین نخستین همایشی است که دولت ملی عراق متولی‌برگزاری آن شده است.

به اعتقاد تمامی کارشناسان و شخصیت های سیاسی عراقی این نشست نقطه عطفی در روند سیاسی این کشور بعد از سقوط رژیم دیکتاتوری صدام به شمار می رود.

این درحالی است که یک عضو مجلس نمایندگان عراق گفت:دولت عراق قادر به تامین امنیت همایش منطقه ای و بین المللی بغداد و هیاتهای رسمی شرکت کننده است.

عباس بیاتی از فراکسیون ائتلا‌ف یکپارچه ملی که بزرگترین فراکسیون مجلس عراق است تاکید کرد هیاتهای شرکت کننده از نزدیک تحولا‌ت امنیتی‌که از آغاز اجرای طرح امنیتی اعمال قانون تاکنون در پایتخت عراق رخ داده است را مشاهده خواهند کرد.

کد خبر 17381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز