مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان طی 40 سال مطالعه بر روی دو میلیون نفر متوجه افزایش میزان مرگ انسان ها در اثر بروز سکته قلبی،‌ مغزی سقوط و خودکشی در روزهای سالگرد تولد آنها شده‌اند.

cake

"ویلیام شکسپیر" در روز 23 آوریل 1616،‌ یعنی درست در روز تولدش از دنیا رفت. اینگریند برگمن،‌ هنرپیشه مشهور نیز در روز تولدش در آگوست 1982 چشم از جهان فرو بست. در حقیقت محققان دریافته‌اند به صورت متوسط 14 درصد از افراد بالای 60 سال سن در روز تولدشان از دنیا می‌روند.

حمله‌های قلبی در روزهای تولد بر اساس این مطالعه 18.6 درصد افزایش داشته و در میان مردان بیشتر از زنان رواج داشته است. درحالی‌که سکته مغزی 21.5 درصد در روزهای تولد و بیشتر در میان زنان رخ می‌دهد.

دکتر "آلدتا آجاچیچ" از دانشگاه زوریخ می‌گوید بر اساس نتایج این مطالعه میزان مرگ و میر در روزهای تولد بسیار بیشتر از حد تصور است و با افزایش سن افراد خطر مرگ آن‌ها در سالگرد تولدشان نیز افزایش پیدا می‌کند. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده،‌خطر سکته مغزی در روزهای تولد به ویژه در میان افراد مبتلا به فشار خون بالا زیاد است.

همچنین در این اطلاعات جدید در روزهای سالگرد تولد افراد  34.9 درصد در میزان خودکشی،‌28.5 درصد در مرگهای تصادفی،‌ و 44 درصد افزایش در مرگ ناشی از سقوط افزایش مشاهده شده است.

کد خبر 173714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز