چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: با پیدا شدن مردی در صندوق عقب خودروی پژو، کارآگاهان جنایی تهران پرده از فعالیت یک باند مسلح گروگانگیری برداشتند.

متهمان تا کنون به دو گروگان‌گیری مسلحانه  اعتراف کرده‌اند و احتمال می‌رود افراد دیگری نیز قربانی این باند شده باشند.

مردی در صندوق عقب پژو

غروب چهارم بهمن، زمانیکه مالک یک باغ بزرگ در اطراف تهران در تماس تلفنی با پلیس از ورود مخفیانه 3 خودروی مرموز به باغش خبر داد، بلافاصله تیمی از ماموران  عازم این باغ شد.

مردان غریبه که از خودروهای خود پیاده شده و مشغول بازرسی باغ بودند با مشاهده خودروی پلیس که در حال ورود به باغ بود، بلافاصله سوار خودروهای خود شده و با رها کردن پژو پرشیا مشکی در باغ از آنجا فرار کردند.

ماموران پس از ورود به باغ به بازرسی داخل خودرو پژو پرشیا پرداختند و با مردی که در صندوق عقب خودرو محبوس شده بود مواجه شدند.

این مرد که به شدت ترسیده بود با دیدن پلیس گفت که ساعتی قبل 5 مرد غریبه با سد کردن راه او در حوالی میدان تجریش، خود را مامور اطلاعات معرفی کرده و با تهدید اسلحه وی را در صندوق عقب خودرو‌اش زندانی کردند.

پس از اظهارات این مرد در حالی که  پلیس احتمال می‌داد مردان مسلح قصد داشته‌اند با ربودن او دست به اخاذی از وی بزنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم ویژ‌ه‌ای از کارآگاهان  آگاهی قرار گرفت و جست‌ وجو برای شناسایی مردان مسلح آغاز شد.

دستگیری باند آدم ربایی

مدتی بعد در حالی که تحقیقات ماموران ادامه داشت پزشک پیری  خود را به اداره آگاهی رساند و  از ماجرای اسارت 10 روزه‌اش در بند 5 مرد مسلح پرده برداشت.

این مرد گفت که مردان مسلح پس از ربودن او از باغش در نیاوران وی را به باغی در ده‌ونک برده و قصد کشتن او را داشتند که به دنبال اختلافی که بین خودشان به وجود آمد، وی را شبانه درمیدان تجریش رها کرده و متواری شده اند.

پس از اظهارات این مرد ماموران در چهره نگاری از مردان مسلح متوجه شدند که آنان همان افرادی هستند که راننده پژو را در میدان تجریش ربوده بودند و به این ترتیب تحقیقات آنها وارد مرحله‌ای تازه شد.

کاراگاهان در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که در زمان ربوده شدن پزشک میانسال فردی وارد باغ او می‌شد و هربار مقداری از اثاثیه خانه او را به مکانی نامعلوم منتقل می‌کرد.

با شناسایی این مرد جوان که علی نام دارد، وی به اداره پلیس انتقال یافت و در بازجویی‌ها مدعی شد که چندی پیش یکی از دوستانش به نام زکریا نقشه ربودن این پزشک را با وی درمیان گذاشته و با همکاری چند مرد دیگر تصمیم گرفتند پس از ربودن و به قتل رساندن او،  املاک وی را به فروش رسانده و پول زیادی به جیب بزنند.

سرهنگ حسین خوئینی معاون آگاهی پایتخت در توضیح این خبر گفت: کارآگاهان اداره 11آگاهی پایتخت  با انجام کارهای اطلاعاتی موفق شدند سردسته این باند را در سر قرار با یک جاعل اسناد در میدان تجریش دستگیر و هر دوی آنها را به اداره پلیس انتقال دهند.

سردسته باند که زکریا نام دارد در بازجویی‌ها به 2 فقره آدم‌ربایی ناکام اعتراف کرد و گفت که پس از طراحی نقشه قتل پزشک میانسال و ربودن او، از طریق فروش مقداری از اسناد و مدارک وی به هاشم 20 میلیون تومان به دست آورده بودند و قصد داشتند به سرقت‌های خود ادامه دهند که دستگیر شدند.

زکریا در خصوص نخستین آدم ربایی نیز گفت: ما ازسوی فردی که ازگروگان 5 میلیون تومان طلب داشت اجیرشده بودیم تا با تهدید اسلحه مبلغ ذکرشده را از وی بگیریم که در این کار ناکام ماندیم.

این گزارش حاکی ‌است از آنجا که احتمال وقوع آدم‌ربایی‌ها و سرقتهای دیگری از سوی «زکریا» و اعضای باندش وجود دارد قاضی روشن بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی که رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد از کسانی که توسط این باند مورد اخاذی قرار گرفته‌اند خواست به دادسرای جنایی پایتخت مراجعه کنند.

کد خبر 17368

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز