یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه هکرهای ناشناس هندوستان با پوشاندن صورت‌هایشان با استفاده از ماسک‌هایی مخصوص خود را به چهره زده بودند در اعتراض به قانون به تصویب رسیده سانسور بخش‌های مختلف اینترنت در این کشور تظاهرات کردند.

اعضای گروه هکرهای ناشناس در 16 شهر مختلف هندوستان علیه سانسور اینترنت در این کشور تظاهرات کردند. این گروه در حالی که ماسکهای مشهور خود را به چهره زده بودند در بسیاری از شهرهای هندوستان از جمله مومبای به تظاهرات پرداختند. به گفته این معترضان،‌هندوستان در زمینه سانسور اینترنت راه چین را در پیش گرفته است و دولت نمی‌خواهد اطلاعات درست در اختیار مردم قرار بگیرد.

معترضان گروه ناشناس این تجمع اعتراضی را علیه مسدود سازی ناعادلانه سایتهای اشتراک گذاری فایلها توسط تامین کننده‌های خدمات اینترنتی هندوستان یا ISP‌ها ترتیب دادند. ماه گذشته تعدادی از ISP‌های هندوستان دسترسی به سایتهای اشتراک‌گذاری اطلاعات را بر اساس دستور دادگاهی مسدود کردند تا کاربران نتوانند به صورت غیر قانونی به تماشای فیلمهای بالیوودی بنشینند.

این حکم دادگاه که به حکم "آشوک کومار" شهرت یافته است درست مشابه حکم "جان دو" در ایالات متحده است که به منظور محافظت از کپی‌رایت و پشتیبانی از صنعت فیلم و موسیقی صادر شده است. این کار در هندوستان باعث شد تا هکرهای ناشناس این کشور بیش از 15 سایت از جمله وب‌سایت دادگاهی عالی هندوستان،‌سایت دو حزب سیاسی و تامین کننده تله‌کام هندوستان را هک کنند.

همچنین گفته می‌شود این گروه توانسته‌اند به سرورهای شرکت Reliance Communications وارد شده و به لیستی از سایتهای اشتراک‌گذاری که محکوم به مسدود شدن شده‌اند دسترسی بیابند. ناشناستهای هندوستان می‌گویند از سرقت آنلاین محتوی دفاع نمی‌کنند اما بسیاری از سایتهای مسدود شده فعالیتی کاملا قانونی داشته‌اند.

ناشناسها همچنین علیه قوانین IT دولت هندوستان معترض شدند،‌قوانینی که وب‌سایتها را مجبور می‌کرد طی یک ساعت پس از دریافت اعتراض مفاهیم اعتراض‌برانگیز را حذف کنند.

کد خبر 173542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز