شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: عکاس اخترشناس فرانسوی "تیری لیگلت" طی وقوع پدیده گذره زهره از برابر خورشید تصویری متفاوت از همه تصاویر دیگر به ثبت رسانده است،‌ در تصویر وی تلسکوپ هابل که در عرض 0.9 ثانیه از برابر خورشید عبور می‌کند در میان صحنه گذر زهره دیده می‌شود.

هابل

طی روزهای گذشته تصاویر شگفت انگیز زیادی از پدیده گذر زهره از برابر خورشید که تا 105 سال دیگر تکرار نخواهد شد در اینترنت منتشر شده است،‌ اما این تصویر که تلسکوپ هابل را در کنار زهره در حال عبور از برابر خورشید نشان می‌دهد در نوع خود بی‌نظیر است.

در حقیقت این تصویر ترکیبی از چندین عکس است که در هر یک دهم ثانیه به ثبت رسیده است،‌ 9 تصویر لکه مانند از هابل در این عکس با دایره مشخص شده است.

هابل

"تیری لیگلت" که به خاطر عکس‌های عبور فضاپیماهایش از برابر خورشید بسیار مشهور است برای ثبت این تصویر از فرانسه به شمال استرالیا سفر کرد. وی پس از انجام محاسبات دقیق با استفاده از نرم‌افزار CalSky وی دریافت باید راس ساعت 01:42:25 به وقت جهانی در کوئینزلند حضور داشته باشد.

با حضور به موقع وی توانست با استفاده از تلسکوپ و فیلترهای مناسب از خورشید، ‌زهره و هابل که خود در حال رصد زهره بود عکاسی کند. دوربین وی در انجام این پروژه نیکون D4 DSLR بود که بر روی حالت عکاسی 10 فریم بر ثانیه تنظیم شده بود،‌ به این شکل لیگلت توانست در عرض 0.9 ثانیه عبور هابل از برابر خورشید، ‌9 عکس از این تلسکوپ به ثبت برساند.

کد خبر 173463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز