چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از حذف مدارس کپری باقیمانده تا پایان تابستان 91 خبر داد و گفت: کلاس‌های پیش‌ساخته بهترین و تنها راه‌حل جمع‌آوری و حذف کلاس‌های کپری است که به‌علت جابه‌جایی جمعیت شکل می‌گیرد.

مرتضی رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت کلاس‌های کپری در کشور گفت: براساس اطلاعاتی که استان‌ها به سازمان نوسازی ارائه کرده بودند و شناسایی کلاس‌های کپری، با هزینه هنگفتی که این سازمان صرف کرد، اقدامات خوبی برای جایگزینی کلاس‌های پیش‌ساخته با کلاس‌های کپری صورت گرفت.

وی افزود: مناطق عشایری و مناطقی که در آن کوچ و جابه‌جایی جمعیت صورت می‌گیرد، عمده‌ترین مناطقی هستند که ممکن است به دلایل متعدد از جمله مسائل اجتماعی، آب و هوایی و مشکلات خشکسالی، کلاس‌های کپری در آن شکل می‌گیرد.
رئیسی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس همواره این آمادگی را داشته و دارد تا درصورت احصا و پدیدآمدن کلاس‌های کپری به سرعت این کلاس‌ها را جمع‌آوری کرده و کلاس‌های استاندارد و متناسب از جمله کلاس‌های پیش‌ساخته را در اینگونه مناطق دایر کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: گزارش و آمار کلاس‌‌های کپری همواره از طریق استان‌ها استعلام می‌شود تا درصورت پدیدآمدن اینگونه کلاس‌ها اقدامات لازم و جایگزینی کلاس‌ها صورت بگیرد.معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در حال حاضر 500 هزار کلاس درس در سراسر کشور فعالیت آموزشی دارد که تعداد مدارس کپری در مقایسه با این آمار بسیار ناچیز است؛ چراکه سازمان نوسازی مدارس طی سال‌های گذشته همواره تلاش کرده کلاس‌های استاندارد را در‌اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه آخرین جمع‌آوری اطلاعات کلاس‌های کپری به‌زودی آغاز می‌شود، عنوان کرد: چنانچه طی 2 سال گذشته مدارس کپری به‌وجود آمده باشد، در تابستان امسال همه کلاس‌ها حذف و کلاس‌های پیش‌ساخته به مناطق شناسایی شده ارسال می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: هدف آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس، ارائه کلاس‌های آموزشی مطابق با استانداردهاست، لذا درصدد هستیم تا برای همیشه بساط کلاس‌های کپری و چادری در سطح کشور برچیده شده و این کلاس‌ها از چرخه آموزش و پرورش حذف شود.

کد خبر 173214
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز