چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب "از نو غزل"، گزیده غزل جوان ایران ،به همت حوزه هنری استان تهران با ویرایش جدید توسط نشر سوره مهر در پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، مجموعه "از نو غزل" گزیده غزل با انتخاب مهدی مظفری ساوجی در ویرایش جدید مشتمل بر یکصد و دو غزل، به همراه نقدهایی بر غزل‌های فراهم آمده در این دفتر و با هدف ارائه نمونه‌ای دقیق غزل و ایجاد جریان سالم ادبی و معرفی چهره‌های موفق شعر جوان امروز به چاپ مجدد رسید.

مهدی مظفری ساوجی در مقدمه این کتاب نوشته است: در انتخاب منتقدان سعی بر آن بوده است تا حد ممکن کسانی انتخاب شوند که حضور جدی آنان به مزله پیشکسوت عرصه غزل در دو دهه اخیر به ثبت رسیده باشد به جز اسماعیل امینی که بیشتر در حوزه نقد و تحقیق فعالیت می‌کند و البته دستی هم بر آتش شعر داد، علی رضا قزوه، ذکریا اخلاقی، عبدالجبار کاکایی و سهیل محمودی از شاعرانی هستند که بی شک نقد و دیدگاه ایشان می‌تواند تا حدی راه گشای غزل جوان امروز باشد.

مهدی ساوجی در ادامه آورده است: حوزه هنری تهران امیدوار است با ارائه آثار و فراهم آوردن فضایی سالم راه را برای تنفس و تعامل شاعران جوان امروز ایران هموارتر کند.

کد خبر 173161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز