گروه حوادث: به‌دنبال مرگ آتش‌نشان جوان ایرانی هنگام نجات حادثه دیدگان در آتش سوزی بزرگ قطر، سفارت ایران در قطر با انتشار بیانیه از اقدام انساندوستانه این جوان فداکار تقدیر کرد.

در این بیانیه آمده است: حادثه آتش سوزی مهیب در مجتمع بزرگ تجاری ویلاجیو در شهر دوحه قطر باعث کشته و مجروح شدن جمعی از جمله 19 نفر از اتباع مقیم قطر شد که متأسفانه 13 نفر از این افراد کودکان متعلق به کشورهای مختلف از جمله اسپانیا، مصر، آفریقای جنوبی، آمریکا، کانادا و چین بودند اما در بین این قربانیان یکی از مأموران پرتلاش و ایثارگر و از خودگذشته ایرانی به نام شهید محمود پولادی از شهر دیر استان بوشهر نیز حضور داشت.

او مأمور آتش‌نشانی شهر دوحه بود که در سن 26‌سالگی به هنگام بروز این حادثه مهیب آتش‌سوزی، برای نجات جان انسان‌های محاصره شده در دود و آتش به استقبال مرگ رفت و با شوق فراوان به لقاء‌الله پیوست. امید است که این درس شجاعت و از خود گذشتگی و ایثار و مهر و محبّت که از جانب یک فرزند رشید ایرانی سرزده، الگوی همگان باشد.

براساس این گزارش، ساعت 11 صبح دوشنبه 8‌خردادماه سال‌جاری آتش سوزی گسترده‌ای بازار و مجتمع تجاری- تفریحی ویلاجیو در غرب دوحه را دربرگرفت. شدت آتش سوزی به حدی بود که کودکان حاضر در مهد کودکی که در این مرکز تجاری قرار داشت در محاصره آتش گرفتار شدند و لحظاتی بعد حادثه مرگباری برایشان رخ داد؛ حادثه‌ای که در جریان آن 19 نفر از اتباع دیگر کشورها جان باختند که در میان کشته‌شدگان 13کودک و 4 معلم زن حضور داشتند.

به‌دنبال وقوع این آتش سوزی، تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند و تلاش برای نجات افراد محاصره شده در میان دود و آتش را شروع کردند. در میان نیروهای امدادی یک آتش‌نشان 26 ساله ایرانی به نام محمود پولادی نیز حضور داشت؛ جوانی اهل شهرستان دیر که همزمان با تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه یمن، به‌عنوان آتش‌نشان در شهر دوحه نیز مشغول به کار بود.

در جریان این حادثه، آتش‌نشان فداکار ایرانی توانست جان 5 نفر از کودکان گرفتار در شعله‌های آتش را از مرگ حتمی نجات دهد اما زمانی که برای نجات بقیه کودکان وارد حلقه‌های آتش شده بود، دچار حادثه شد و به همراه یک آتش‌نشان دیگر از کشور مراکش جان خود را در این آتش سوزی از دست داد.

به‌دنبال این حادثه رسانه‌های قطر به این جوان ایرانی عنوان شهید را اطلاق کردند و این در حالی بود که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، ولیعهد قطر نیز ضمن حضور در منزل آتش‌نشان فداکار با خانواده او ابراز همدردی کرد. به گفته والدین جوان فداکار، قرار بود که او به‌زودی با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج کند و تشکیل خانواده دهد که این حادثه رخ داد و آنها را عزادار کرد.

کد خبر 172937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز