چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

افزایش یکباره قیمت‌ها در سبد معیشت خانوار در1.5ماه اخیر باعث کاهش قدرت خرید کارگران شده است به‌نحوی که حداقل دستمزد 389هزار تومانی سال91 در خوشبینانه‌ترین حالت فقط 50‌درصد هزینه‌های کارگران را تأمین می‌کند.

به گزارش مهر، با اینکه در پایان سال گذشته افزایش حدود 60‌هزار تومانی که در نهایت با سایر مزایا حداقل 100هزار تومان به حقوق هر کارگر خواهد افزود، به نوعی موجب رضایت نمایندگان کارگری شده بود، اما خیلی زود با وقوع گرانی‌های جهشی 2 ماه ابتدای سال موجب نگرانی خانوار کارگری شد.

افزایش یکباره و بدون توجیه قیمت‌ها در ماه‌های اخیر باعث افزایش شکاف بین درآمدها و هزینه‌های کارگران شده است به‌نحوی که می‌توان گفت نه تنها افزایش 18‌درصدی حداقل دستمزد سال‌جاری باعث تقویت قدرت خرید کارگران نشده بلکه با جهش یکباره قیمت‌ها، افزایش 60‌هزار تومانی حداقل مزد سال91 تأثیر چندانی در زندگی کارگران نداشته است.

علی اکبر عیوضی عضو هیأت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر از سوی افراد سودجو به‌شدت زندگی کارگران را به مخاطره انداخته است به‌نحوی که همه تلاش‌های شورای‌عالی کار در ماه‌های گذشته برای تقویت حقوق و دستمزد کارگران بی‌اثر شده است.

کد خبر 172648
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز