همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تاثیر 20 درصدی معدل به صورت تراز شده در گزینش نهایی آزمون کارشناسی ارشد، نحوه اصلاح معدل در گزینش نهایی را تشریح کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه معدل درج شده در کارنامه اولیه داوطلبان بر اساس معدل اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اینترنتی و یا اصلاحات مورد درخواست داوطلب بعد از ثبت نام درج شده است، اظهارکرد: داوطلبان باید زمان قبولی اصل مدرکی را که نشانگر این معدل باشد را به همراه سایر مدارک ثبت‌نامی، به محل قبولی خود ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در غیر اینصورت مؤسسه محل قبولی از ثبت‌نام داوطلب دارای مغایرت معدل خودداری می‌کند، اظهارکرد: آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، پس از بررسی کارنامه نتایج اولیه در صورتی که معدل اعلام شده در کارنامه، معدل واقعی آنان نیست و یا اینکه مطابق ضوابط ذیل معدل خود را اعلام نکرده‌اند باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و طبق ضوابط نسبت به تغییر معدل خود اقدام کنند.

وی افزود: ملاک عمل معدل برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون، دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی بوده‌اند، مطابق مفاد فرم تاییده معدل همان میانگین واحدهای گذرانده شده تا31 شهریور 90 در دوره کارشناسی است و یا به عبارت دیگر معدل فارغ التحصیلی داوطلبانی که پس از ثبت نام در این آزمون فارغ‌التحصیل می‌شوند، تأثیری در این آزمون ندارد.

توکلی با بیان اینکه برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت‌نام و شرکت در این آزمون دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی بوده و از سوی مؤسسه محل فارغ التحصیلی به عنوان دانشجوی رتبه اول به این سازمان معرفی شوند، معدل فارغ‌التحصیلی آنان ملاک عمل است، تصریح کرد: برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون، فارغ التحصیل دوره کارشناسی بوده اند، همان معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل است.

وی افزود: برای آن دسته از داوطلبانی که معدل آنان مغایر معدل های معمول بوده و یا به عبارتی دیگر خارج از ردیف معدل های فعلی است و یا معدل خود را تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نکرده اند، حداقل نمره معدل یعنی 10 در نظر گرفته شده است.

توکلی با اشاره به نحوه اصلاح معدل، گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نیستند و به معدل مندرج در کارنامه خود اعتراض د ارند و معدل واقعی آنان بیشتر از معدل مندرج در کارنامه اولیه است باید منحصراَ با ارسال تصویر گواهی معدل تایید شده و تصویر کارت شناسایی عکسدار یا کارت ملی به همراه کارنامه نتایج اولیه تا 13 خرداد ماه به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند.

کد خبر 172545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز