همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد، گفت: مهلت انتخاب رشته حدود 307 هزار داوطلب آزمون ارشد از فردا،8 خرداد آغاز می‌شود.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون کارشناسی ارشد از ساعت 14 روز دوشنبه هشتم خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org ، اظهارکرد: از 785 هزار و 13داوطلب حاضر در جلسه آزمون حدود 307 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی با بیان اینکه این دسته از داوطلبان می‌توانند تا روز پنجشنبه 11 خرداد ماه با انتخاب رشته‌ محل‌های مورد نظر حداکثر تا 100 کد رشته محل در فرم اینترنتی انتخاب رشته درج کنند، تصریح کرد: داوطلبان باید در ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام کنند و در درج رشته محل‌های انتخابی، اولویت علاقه را در نظر بگیرند.

وی افزود: پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی شماره رمز 15 رقمی توسط سیستم انتخاب رشته به عنوان رسید به داوطلبان داده می‌شود در غیر این صورت انتخاب رشته آنان مورد تایید قرار نگرفته است.

توکلی با اشاره به نحوه گزینش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های امتحانی دوره های کارشناسی ارشد از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه حد نصاب نمره علمی لازم را کسب کرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته می باشند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام می‌شود.

وی افزود: گزینش داوطلبان بر اساس 80 درصد نمره آزمون آزمون کتبی در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و 20 درصد معدل تراز شده انجام می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه تغییر و یا تعویض کد محل های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از گرفتن تأییدیه به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست، خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1391 پذیرفته شوند و دارای مدرک کار شناسی غیر متناسب با رشته قبولی باشند، موظف به گذراندن دروس پیش نیاز، به تشخیص گروه آموزشی مربوط بوده و هزینه دروس پیش نیاز توسط دانشجو پرداخت می شود.

توکلی از پذیرش بیش از 85 هزار نفر در نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد خبرداد و افزود: نتایج نهایی در محدوده زمانی یازدهم تا سیزدهم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با رقابت 930 هزار و 215 داوطلب در روزهای 26 بهمن تا 28 همین ماه برگزار شد.

کد خبر 172133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز