چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نظرسنجی جدیدی که در آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد زنان دیگر الماس را مطلوبترین چیز برای خود نمی‌دانند و تلویزیون پلاسما را ترجیح می‌دهند.

به گزارش رویترز تحقیقی که بوسیله شبکه تلویزیون کابلی Oxygen Media  که برنامه‌ای مورد پسند زنان پخش می‌کند، انجام شده نشان می‌دهد که تکنولوژی شکاف جنسیتی را  تقریبا برطرف کرده است، به طوری که اکثریت زنان تکنولوژی‌های جدید را  فورا می‌گیرند و به راحتی از آن استفاده می‌کنند.
این تحقیق نشان داد که در حالیکه مردان به طور میانگین 6.9 وسیله تکنولوژیک دارا هستند، این رقم در زنان  به 6.6 رسیده است. از هر پنج زن چهار نفر آنها  از کاربرد تکنولوژی احساس راحتی می‌کردند و 46 درصد آنها مشکلات کامپیوتر شخصیشان را خودشان برطرف می‌کردند.

جرالدین لییورن رئیس  و مدیر اجرایی Oxygen Media می‌گوید:" مردم گمان می‌کنند که زنان در مورد تکنولوزی به اندازه مردان پیشرفته نیستند. من از برابری مردان و زنان در استفاده از تکنولوژی بر مبنای این یافته‌ها شگفت‌زده  شدم."

این بررسی که بر روی 1400 زن 15 تا 49 ساله انجام شده نشان داد که زنان در صورت داشتن قدرت انتخاب ابزارهای تکنولوژیک را به مواردی مانند جواهرات یا تعطیلات ترجیح می‌دهند.77 درصد زنانی که مورد پرسش قرار گرفته بودند یک تلویزیون پلاسمایی جدید را به گردن‌بند الماس ترجیح می‌دادند و 56 درصد آنها تلویزیون پلاسما را از تعطیلات آخر هفته در فلوریدا بیشتر دوست داشتند.حتی کفش آخرین مد هم در برابر تکنولوژی کم می‌آ ورد. 86 درصد زنان پاسخ‌دهنده یک دوربین دیجیتالی ویدئویی جدید را به کفش مد روز ترجیح می‌‌دادند.

بر اساس این تحقیق زنان فعالیت‌هایشان در پنچ سال آینده در شش حوزه تکنیکی افزایش خواهند داد: دوربین‌های دیجیتالی، تلفن‌های همراه، ای-میل، تلفن‌های دوربین‌دار، پیام‌رسانی متنی و پیام‌رسانی فوری.

کد خبر 1725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز