سرانجام علی فتح‌الله‌زاده در سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال ابقا شد. او ظهر دیروز به دفتر احمد رسولی‌نژاد، رئیس هیأت مدیره استقلال رفت و ساعاتی بعد از این دیدار، رسولی‌نژاد از ابقای فتح‌الله‌زاده خبر داد.

رئیس هیأت مدیره استقلال گفت: «جلسه بسیار خوبی برگزار شد و موارد خوبی به تصویب رسید. قرار شد مدیرعامل با قوت و قدرت به کارش ادامه دهد.» رسولی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است فتح‌الله‌زاده به‌صورت موقت مدیرعامل باشگاه استقلال باشد؟ تاکید کرد: «فتح‌الله‌زاده مدیرعامل بوده و از این پس هم خواهد بود و فعالیتش در استقلال موقتی نیست.

او یک فصل دیگر مدیرعامل است.» همچنین رسولی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که تکلیف بدهی‌ 11میلیاردی باشگاه استقلال چه خواهد شد؟ گفت: «تلاش ما این است که این بدهی را پرداخت کنیم و برای فصل جدید دست مدیرعامل و سرمربی برای جذب بهترین بازیکنان باز باشد. جای هیچ نگرانی نیست و دست به دست هم مسائل را رفع می‌کنیم.»


پیش‌تر رسولی‌نژاد و فتح‌الله‌زاده اختلاف داشتند و مصاحبه‌های تندی علیه هم انجام دادند؛ طوری که به‌نظر می‌رسید مدیرعامل این باشگاه تغییر کند. با این حال، گفته می‌شود رابطه خوب فتح‌الله‌زاده با عباسی، وزیر ورزش و جوانان سبب ابقای او شده است. بدین‌ترتیب، فتح‌الله‌زاده که 2فصل متوالی تیمش را به پرویز مظلومی سپرده بود، اکنون در شرایطی ابقا شد که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال است.

انتقاد به انتخاب سرمربی

اما انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی استقلال انتقادهای بسیاری را به همراه داشت. قلعه‌نویی در شرایطی این پست را پذیرفت که شخص فتح‌الله‌زاده پیش از ابقا عنوان کرد هیأت مدیره نمی‌تواند سرمربی انتخاب کند. مدیرعامل استقلال گفت: «مدیرعامل باید حکم سرمربی را امضا کند بنابراین ابتدا باید تکلیف مدیرعامل مشخص شود تا پس از آن سرمربی تیم تعیین شود.» آتیلا حجازی، مربی فصل گذشته استقلال نیز با بیان اینکه قلعه‌نویی 4ماه قبل انتخاب شده بود، گفت: «آقایان 4ماه پیش سرمربی استقلال شده بودند ولی هیچ‌کس حرف ما را باور نمی‌کرد. 3، 4ماه پیش به پرویز مظلومی گفتم که این کادر فنی رفتنی است و انگار اصلا در باغ نیستی، مظلومی باورش نمی‌شد و من هم فقط می‌خندیدم.»

او همچنین به اعضای هیأت مدیره استقلال انتقاد کرد و ادامه داد: «خیلی برایم جالب است چون شنیده‌ام بعضی از اعضای هیأت مدیره ‌شأن و شخصیت خود را پایین آورده‌اند و شبانه به منزل آقایان رفته‌اند و با او تمام کرده‌اند. رئیس هیأت مدیره که از این‌کارها نمی‌کند. آخر مگر می‌شود بروند و در خانه مربی با او صحبت کنند باید یک سرپرست و یا یک نماینده بفرستند و خیلی راحت روند مذاکرات را به او منتقل کنند. در ‌شأن اعضای هیأت مدیره و رئیس آن نیست که این کارها را انجام دهند. شاید آقایان می‌خواستند بروند و با دوستانشان عکس یادگاری بگیرند.» گفته می‌شود رسولی‌نژاد به اتفاق امیدوار رضایی برای مذاکره با امیر قلعه‌نویی به خانه او رفته‌اند.

فهرست بازیکنان قلعه‌نویی

این روزها امیر قلعه‌نویی به‌دنبال جذب بازیکنان مورد نظر خودش است. گفته می‌شود بازیکنانی چون محمدرضا خلعتبری، امیرحسین صادقی، سیاوش اکبرپور، کریم انصاری‌فرد، رودریگو توزی و آبشک، بازیکن داماش در فهرست قلعه‌نویی قرار دارند.
سرمربی استقلال روی ماندن مهدی رحمتی نظر مثبتی دارد، ولی اگر او از این تیم برود، وحید طالب‌لو به فهرست خریدهای این تیم اضافه می‌شود. البته احتمال جدایی رحمتی بسیار اندک است.

قلعه‌نویی که در سال‌های اخیر تیمش را برای قهرمانی در لیگ برتر بسته، ظاهرا امیدوار است با حضور این بازیکنان بتواند بازهم با استقلال به قهرمانی دست یابد. البته بازیکنانی هم هستند که در فهرست این مربی جایی ندارند. گفته می‌شود میلاد میداوودی، حنیف عمران‌زاده، مجتبی جباری، مهدی امیرآبادی، محسن یوسفی و فریدون زندی در لیست سیاه قلعه‌نویی قرار دارند.

قلعه‌نویی: مثل یک برادر آمده‌ام کمک کنم

امیر قلعه‌نویی پس از جلسه با رسولی‌نژاد و فتح‌الله‌زاده و دریافت حکم سرمربیگری استقلال گفت: «جلسه خوبی داشتیم و با هم همفکری کردیم تا تیم خوبی را ببندیم. من چه در استقلال باشم و چه نباشم مثل یک برادر آمده‌ام تا به این تیم کمک کنم. شما شاهد بودید زمانی که به استقلال برگشتم نیکبخت واحدی به پرسپولیس رفته بود و وقتی سرمربی تیم ملی شدم او را به تیم ملی دعوت کردم. من به استقلال نیامدم که سهمیه آن را هدر دهم.» 

کد خبر 172493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز