سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نامزد وابسته به اخوان المسلمین مصر مواضع خود را در خصوص مسائل مختلف اعلام کرد

مرسی مصر

به گزارش مهر به نقل از تلویزیون مصر، محمد مرسی لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی به تشریح مواضع خود درباره مسائل داخلی و خارجی پرداخت.

 مرسی سخنان خود را با تمجید از جوانان و نقش آنها در کشور آغاز کرد و گفت در صورت پیروزی از جوانان در نهاد ریاست جمهوری استفاده خواهد کرد.

 وی همچنین اعلام کرد تعهد می‌دهم حزب‌گرایی را ریاست جمهوری دور کنم و برای جدا کردن نهاد ریاست جمهوری از دولت تلاش خواهم کرد.

 مرسی همچنین وعده داد در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات از حزب آزادی و عدالت(شاخه سیاسی اخوان المسلمین) استعفا خواهد کرد.

 نامزد دور دوم ریاست جمهوری مصر اعلام کرد برای تشکیل دولت ملی دموکراتیک تلاش خواهم کرد .

 مرسی همچنین در ادامه تلاش برای جذب آرای جوانان مصری گفت : جوانان حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و اعتصابات صلح آمیز را دارند.

 وی به حقوق اقلیت قبطی‌ها(مسیحیان) نیز اشاره کرد واظهار داشت : قبطی‌ها از تمام حقوق خود برخوردار هستند و آنها شرکای ما در کشور به شمار می‌روند.

 مرسی همچنین به زنان اشاره کرد و گفت : حقوق زنان را در تمام زمینه‌ها حفظ خواهند کرد.

 چالش‌انگیزترین بخش سخنان مرسی مربوط به مسئله حجاب بود که وی اظهار داشت زنان را آزاد می‌گذاریم تا هر پوششی را که مناسب می‌دانند، انتخاب کنند.

 مرسی همچنین گفت: به حل مشکلات بخش گردشگری برای رونق مجدد آن نیاز داریم.

 وی با بیان اینکه، همه مردم مصر در چشم و قلبم جا دارند و آنها در انتخاب رئیس جمهور مشارکت خواهند کرد، اظهار داشت به تمام حرف‌هایی که گفتم، پایبند خواهم بود.

کد خبر 172469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز