همشهری آنلاین: رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از ایجاد سامانه الکترونیک برای رفع مشکلات تسهیلات ارزی برای دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، خبر داد و گفت: این سامانه در خردادماه 91 راه اندازی شد.

health ministry

دکتر محمود قاضی خوانساری در گفتگو با مهر افزود: از زمان ایجاد تفاوت نرخ ارز و ایجاد وظیفه برای وزارتخانه های بهداشت و علوم در نامه نگاری تاییدیه تحصیلی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور میزان مراجعه روزانه مرکز خدمات آموزشی در زمینه تسهیلات دانشجویی از 30 تا 40 نفر به 270 نفر رسید که این موضوع حجم زیادی از مشکلات را برای مرکز و مراجعان ایجاد کرد.

وی گفت: ازدحام افراد مشکلات زیادی را برای بخش های اداری و طبقات بوجود آورد و در حال حاضر قسمتی در بخش همکف ساختمان وزارت بهداشت ایجاد کردیم تا جایگاه مناسب تری برای افراد ایجاد شود و تجمع کمتر شد. البته گلایه دانشجویان هنوز هم وجود دارد که امیدواریم با راه اندازی سامانه این تجمع کاهش یابد.

قاضی خوانساری با اشاره به ایجاد سامانه الکترونیکی برای تسهیلات ارزی دانشجویان گفت: این سامانه آماده شده و به صورت پایلوت در حال فعالیت است و به طور رسمی از 6 خرداد کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در این سامانه فرد مدارک خود را ارائه و در صورت کامل بودن، به صورت الکترونیک نوبت دریافت می کند و در زمان مورد نظر با ارائه اصل مدرک تایید شده به کارش در مرکز و دریافت تسهیلات ارزی رسیدگی می شود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی یادآور شد: البته بسیاری از مسائل درباره تسهیلات ارزی و مشکلات آن به وزارت بهداشت ارتباط پیدا نمی کند و نهادهای دیگری همچون وزارت خارجه و بانک نیز با این موضوع ارتباط دارند و در این زمینه رایزنی هایی داشته ایم که بتوانیم مراحل زیادی که در برابر دریافت تسهیلات ارزی برای دانشجویان وجود دارد را کاهش دهیم و نیازی به مراجعه چند باره به وزارت بهداشت نباشد.

کد خبر 172451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز