سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان آمریکایی روز دوشنبه 14 اسفند (5مارس) اعلام کردند: نتایج آزمایش‌های انجام شده نشانگر وجود لخته‌های خون در پای چپ دیک چنی معاون رییس جمهوری آمریکا است.

به گزارش آسوشیتدپرس، منابع پزشکی افزوده‌اند در صورت عدم رسیدگی به این وضعیت ممکن است چنی از نظر جسمانی شرایط حادی پیدا کند.

آن مک براید سخنگوی دیک چنی در این باره اعلام کرد:چنی 66 ساله که سابقه بیماری قلبی نیز دارد، به مدت چندین ماه تحت معالجه رقیق سازی خون قرار خواهد گرفت.

این سخنگو افزود: چنی پس از آنکه در عضله ساق پای چپش احساس درد کرد به دیدار پزشکانش رفت، پس از انجام نوعی آزمایش سونوگرافی(موسوم به اولتراساوند) مشخص شد که در بخش زیرین پای چپ دیک چنی لخته‌های خون وجود دارد.

اگر این لخته‌های خون زمانی پاره شوند و جریان خون آْلوده  به ریه برسد،نهایتا فرد مبتلا به این عارضه جان خود را از دست خواهد داد.بروز این وضعیت را در علم پزشکی آمبولی ریه نامیده‌اند.بیماری حاد تشکیل لخته خون در عروق(ترومبوسیس) حدود دو میلیون آمریکایی را مبتلا به خود کرده است.

هر ساله نیز 60 هزار آمریکایی بواسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.بسیاری از افرادی که از بی تحرکی رنج می‌برند، دچار لخته‌های خون بویژه در ناحیه پا می‌شوند.این اتفاق ممکن است برای اغلب افرادی را که ساعات طولانی با هواپیما مسافرت می‌کنند نیز رخ دهد.دیک چنی نیز در سفری نه روزه، که هفته پیش انجام گرفته بود، 65 ساعت را در هواپیما گذرانده بود.

دکتر شان اودونل رییس بخش جراحی قلب وعروق در بیمارستان واشنگتن می‌گوید: این عارضه زمانی برای افراد رخ می‌دهد که ساعت‌ها پای خود را در حالت بی تحرکی آویزان نگه داشته باشند.

او می‌افزاید:در صورتی که این عارضه مورد معالجه دقیق قرار گیرد خطر اندکی را متوجه فرد مبتلا می‌کند.اما در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده نشود و فرد مبتلا  مورد معالجه قرار نگیرد، بیمار دچار وضعیت بسیار خطرناکی خواهد شد.

کد خبر 17241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز