سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۵:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نروژ، موفق‌ترین تیم در پیکارهاى اسکى قهرمانى جهان.

سى و نهمین دوره مسابقات اسکى قهرمانى جهان در مواد غیرکوهستانى، پس از دو هفته در شهر ”ساپورو” در ژاپن، پایان یافت و قهرمانان جهان  در ۱۸ ماده گوناگون در دو دسته بانوان و مردان مشخص شدند.

در آخرین روز این دوره از مسابقات که روز 13 اسفند در ماده ۵۰ کیلومتر استقامت مردان با استیل قدیم به نتیجه رسید، شرکت کنندگان نروژ ”اتوبیورن  یلمستد” با ۴صدم ثانیه اختلاف زمان با ”فروده استیل” ،مدال هاى طلا و نقره را نصیب این کشور ساختند. سپس ”ینس فیل بریش” از آلمان  مدال برنز را دراین ماده در اختیار گرفت.

نروژ و فنلاند، که در ورزشهاى اسکى غیرکوهستانى از سابقه‌اى زیاد برخوردارند، در این دوره از مسابقات رقابت نزدیک و فشرده‌اى را در راه کسب بیشتر مقامهاى قهرمانى داشتند. به دنبال نتایج بدست آمده از کل ۱۸ ماده گوناگون در مسابقات اسکى استقامت با استیل هاى قدیم و جدید در مواد انفرادى و تیمى، پرش با اسکى  و مواد ترکیبى ،  تیم‌هاى بانوان و مردان نروژ موفق‌ترین تیم  در این دوره از مسابقات بودند.

شرکت کنندگان این کشور، در مجموع با ۵ مدال طلا، ۴ نقره و۷ برنز در هردو دسته بانوان و مردان، در رده اول جدول مدالهاى بدست آمده جاى گرفتند. فنلاند، سپس با ۵ طلا، یک نقره و ۲ برنز، دیگر کشور موفق دراین دوره از مسابقات بود.

شرکت کنندگان آلمان این بار با دو طلا، ۴ نقره و ۳ برنز، رده سوم را از آن خود کردند.

کد خبر 17232

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز