چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: با تشدید درگیریها بین نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش رژیم صهیو نیستی حزب الله روز چهارشنبه 11 مرداد بیش از 200 موشک به مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بیت المقدس تعداد موشک هایی که روز  چهارشنبه از سوی حزب الله به شهرهای شمال اسرائیل شلیک شده بیشترین تعداد موشک شلیک شده در یک روز از زمان آغاز تهاجم اسرائیل به لبنان در سه هفته قبل است.

همچنین شبکه خبری الجزیره هم اعلام کرد پس از حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مناطق نهاریا، عکا، طبریه، صفد، کریات شمونه و کرمئیل، چندین فروند موشک حزب‌الله از نوع "خیبر 1" منطقه‌ بیسان، شرقی‌ترین منطقه‌ اسراییل را هدف قرار دادند.

بر اساس اطلاعات موثق از سوی مقامات امنیتی اسراییل، موشک‌های "خیبر 1 " حزب‌الله از نوع دوربرد توانست برای اولین بار شرقی‌ترین نقطه‌ اسراییل یعنی منطقه‌ بیسان که 60 کیلومتر با مرز لبنان فاصله دارد و نیز منطقه‌ نظامی حامور در شرق طبریه را هدف قرار دهد.

تاکنون حزب الله ببش از 1700 موشک به شهرهای مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده که خسارات زیادی در پی داشته است.

از سوی دیگر درگیری بین نیروهای مقاومت اسلامی و واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق جنوبی به ویژه روستای عیتا الشعب و محور کفرکلا-عدیسه همچنان شدید است.

حزب الله اعلام کرده در درگیریهای روز چهارشنبه 3 تانک مرکاوا را منهدم و خدمه آن را کشته یا زخمی کرده است

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرده در درگیریهایی مختلف در جنوب لبنان بین حزب الله و واحدهای ارتش رژیم صهیونیستی 11 نظامی اسرائیلی زخمی شده اند.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل اعتراف کرد در درگیریهای روز سه شنبه یک افسر و دو سرباز اسرائیلی کشته شدند و 25 نفر دیگر زخمی گردیدند.

درهمین حال جنگنده های ارتش اسرائیل به بمباران مناطق مسکونی روستاه و شهرهای لبنان  ادامه دادند و شهرهای صور ،نبطیه وروستاهای اقلیم التفاح کفر شوبا ،هرمل و عکار را بمباران کردند.

از سوی دیگر اعلام شد هدف حمله کماندهای اسرائیلی در شب چهارشنبه به یک بیمارستان در بعلبعک ربودن سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله بوده که با دادن تلفاتی در این هدف ناکام ماندند و تعدادی از بیماران بیمارستان را ربودند.

کد خبر 1722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز