همشهری‌آنلاین: وکیل مدافع مه آفرید امیر خسروی گفت: اظهارات دادستانی به ویژه آقای تورگ و فراهانی به منظور پوشش ضعف عدله است چرا که با استناد به بیانات رهبری نماینده دادستان نمی‌تواند این فرمایشات را مصداقی تحمیل کند و نتیجه اخلال در نظام اقتصادی کشور را از آن بگیرد.

دادگاه

 

به گزارش ایلنا، ریاحی خطاب به نماینده دادستان افزود: بروید دنبال کسانی که پول‌ها را برداشتند چرا که خاوری متاسفانه به کمک دستگاه قضایی از کشور خارج شد.

وی ادامه داد: طبق تحقیقاتی که ازخاوری در اهواز به عمل آمده بازپرس این پرونده در مقام صدور قرار بازداشت بوده است اما به یکباره موضوع تغییر می‌کند و وی حتی به قرار التزام به حضور در مرجع قضایی نیز تن نمی‌دهد در حالی که از خاوری به عنوان یک متهم تحقیق شده بود.

وکیل مدافع متهم ردیف اول همچنین یادآور شد: با توجه به این که تحقیق از متهم اصلی یعنی محمود رضا خاوری همراه با وکیل وی بوده می‌توان گفت وی به عنوان متهم شناخته شده بود.

ریاحی افزود: آقای فراهانی اعلام کردند که حتی علما حکم فساد فی‌الارض امیر خسروی را اعلام کردند بنابراین با توجه به اینکه علما طرفدار مظلومین هستند اما هم اکنون حکم مرگ را صادر می‌کنند. همه اینها مقدمات محکومیت موکل من را فراهم می‌کند اما با این حال من همچنان از وی دفاع می‌کنم.

وی با بیان اینکه در دفاع از کیفرخواست به اظهارات برخی استناد شد، گفت: این افراد مرعوف شدند و بخشی از واقعیت را وارونه جلوه دادند و در مقابل پاداش قرار آزادی که از دادستانی گرفتند. هر کسی به اصطلاح با دادستانی از طریق نوشتن اظهارات خود همکاری کرد.

قاضی سراج در واکنش به سخنان ریاحی گفت: اصلا دفاع نمی‌کنی. ریاحی پاسخ داد: پس شعر می‌گویم که قاضی در جواب گفت: بله.

در ادامه فراهانی در جایگاه قرار گرفت و گفت: هر کسی که مرعوف شده هم اکنون اعلام کند که ریاحی در واکنش گفت: این افراد انقدر از شما می‌ترسند که نیازی به برخواستن شما نبود.

ریاحی همچنین خاطرنشان کرد: وقتی پرونده به تهران آمد تیم تحقیقاتی عوض شد و این نقطه اصل پرونده است که فراهانی اعلام می‌کند بنابه مصالحی این تیم را عوض کردیم.

وکیل مدافع امیر خسروی همچنین با اشاره به گشایش ال‌سی به مبلغ 320 میلیارد از بانک صادرات گفت: اگر هیات مدیره بانک مقابل حسینی وزیر دارایی کم نمی‌آورد و می‌گفت این طرح باید اجرا شود هم اکنون این گونه نمی‌شد.

ریاحی با بیان اینکه دادستانی 30 کیف محتوی پول را مصداق رشوه تلقی کرده است گفت: هیچ دیوانه‌ای 4 چک بابت 2 میلیارد از حساب شخصی خود صادر نمی‌کند.

وی همچنین درخصوص دارایی‌های مه‌آفرید امیر خسروی گفت: موکلم بیشتر پول داشته و بیشتر برای همسرانش خرج می‌کرده بنابراین نباید این مساله را ملاک قرار داد.

ریاحی با اعلام اینکه اجزایی از دولت حامی امیر خسروی بودند، گفت: ما مبارزه شخصی با آقای تورگ نداریم اما وی باید امین اموال امیرخسروی باشد و سمت دیگری برای وی نمی‌شناسیم اما متاسفانه تورگ به جای پیگیری صد میلیون دلاری که در خارج است دنبال مصادره اموال همسر و فرزندان امیر خسروی به گونه‌ای که حتی همسر دوم وی بنا به درخواست دادستانی و چون حاضر نشده وکالت بلاعزل بدهد در بازداشت به سر می‌برد.

همچنین در پایان فراهانی خطاب به ریاحی گفت: ما به اینجا نیامده‌ایم که رمان گوش بدهیم بنابراین به حاشیه نروید.

کد خبر 172194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز