همشهری آنلاین: افسانه مرد نی‌نواز و موش‌های شهر هاملین آلمان را به یاد دارید؟ این افسانه اکنون به حقیقت پیوسته است و این شهر واقعا مورد هجوم تعداد زیادی از موش‌ها قرار گرفته است با این تفاوت که نوازنده نی رهگذری وجود ندارد تا موش‌ها را جادو کرده و به درون رودخانه بریزد.

موش

شهر افسانه‌ای "هاملین" به یک شکارچی موش جدید نیاز دارد زیرا مسئولان این شهر دریافته‌اند موش‌ها یکی از کابل‌های تامین انرژی یکی از فواره‌های این شهر را جویده‌‌اند. شهر هاملین یکی از شهرهای مشهور توریستی آلمان است و دلیل این شهرت افسانه نوازنده نی‌ای است که توانست در سال 1284 به هجوم موش‌ها به این شهر خاتمه دهد.

این افسانه،‌ یکی از افسانه‌های نقل شده از برادران گریم است در این افسانه گفته می‌شود مردی توانست با صدای نی خود موش‌ها را جادو کرده و آنها را به سمت رودخانه "وسر" بکشاند،‌ جایی که تمامی موش‌ها در آن غرق شدند اما پس از اینکه مردم شهر دستمزد او را پرداخت نکردند،‌ مرد رهگذر با استفاده از صدایی جادویی نی خود تمامی بچه‌‌های شهر را به دنبال خود از شهر خارج کرد.

با این همه به نظر می‌رسد این موش‌ها اکنون به واسطه غذاهایی که توریست‌ها در گوشه و کنار شهر برای پرنده‌ها می‌ریزند،‌ بازگشته‌اند. البته این اولین باری نیست که شهر هاملین طی سال‌های اخیر با مشکل موش‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

کد خبر 172112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز