همشهری‌آنلاین: با دستور محمود احمدی‌نژاد کمیته‌ای متشکل از ۵ مسئول دولتی با هدف به کارگیری نمایندگان بازمانده از مجلس نهم در دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تجربه و تخصص آنان تشکیل شد. کمیته‎ای که بدون اجازه آن هیچ دستگاه و نهادی حق استخدام نمایندگان بازمانده از مجلس نهم را ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین؛ پس از آنکه ۱۹۶ نفر از نمایندگان مجلس هشتم از ورود به مجلس نهم بازماندند، محمود احمدی‌نژاد کمیته‌ای را مسئول به کارگیری این عده در بخش‌های مختلف دولت کرد.

این کمیته به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و لطف الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، حمید بقایی معاون اجرایی ریاست جمهوری، ابراهیم عزیزی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور و حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور اعضای آن هستند.

طبق یکی از اولین مصوبات این کمیته که با نظر رئیس جمهور به تصویب رسیده است، هیچ دستگاه و نهادی نمی‌تواند بدون هماهنگی و تایید این کمیته، نمایندگان بازمانده از مجلس نهم را در دستگاه‌های اجرایی به خدمت بگیرد.

ریاست کمیته جذب نمایندگان با معاون اول رئیس جمهور است

محمود احمدی بیغش نماینده شازند از نمایندگان مجلس هشتم که به دلیل رد صلاحیت شورای نگهبان از ورود به کارزار انتخاباتی مجلس نهم بازماند در گفتگو با مهر در این باره گفت: کمیته‌ای با دستور آقای احمدی‌نژاد شکل گرفت تا از نمایندگانی که در دوره نهم نیستند دعوت به همکاری شود و از تجربه و تخصص آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده شود.

وی ادامه داد: ریاست این کمیته را معاون اول رئیس جمهور بر عهده دارد.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده دیگر مجلس هشتم که موفق به کسب حداکثر آرا برای ورود به مجلس نهم نشد نیز در این باره گفت: چندی پیش از نمایندگان بازمانده از ورود به مجلس نهم دعوتی شد و نمایندگان فرم‌هایی پر کردند از من هم دعوت شد اما ترجیح می‌دهم در دانشگاه باقی بمانم.

وی ادامه داد: حتی آقای میرتاج الدینی حضوری از من دعوت کرد اما نپذیرفتم. گویا قرار است نمایندگان را در بخش‌هایی از دولت مشغول کنند.

حسینی نماینده قروه و سخنگوی کمیسیون انرژی هم در این باره گفت: از من دعوتی به عمل نیامده اما شنیده‌ام که برخی نمایندگان به جلسه‌ای دعوت شدند و فرم پر کرده‌اند. البته معتقدم نمایندگانی که از گذشته در دستگاه یا نهادی استخدام باشند دیگر نیازی به دعوت دولت ندارند.

کد خبر 171991
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز