همشهری آنلاین: معاون عمرانی استاندار تهران گفت: ۶۰۰ هکتار زمین جدید در حسن آباد واقع در جنوب کهریزک برای بهشت زهرا اختصاص داده شد.

بهشت زهرا

ایسنا نوشت: محمدرضا محمودی با اشاره به طرح ساماندهی گورستان‌های پایتخت و امکان ایجاد چندین گورستان در شهر تهران با توجه ترافیک روزهای پایانی هفته در منطقه بهشت زهرا گفت: شمال شهر تهران به لحاظ ارزشمند بدون زمین و عدم صدور مجوز برای توسعه شهر و ساخت و ساز در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر امکان ایجاد گورستان وجود ندارد و عملا غیرممکن است.

وی افزود: در راستای توسعه و ساماندهی گورستان‌ها و بهشت زهرای تهران منطقه‌ای در شمال حسن آباد واقع در جنوب کهریزک مشخص شده که باید تغییر کاربری داده شود تا در اختیار سازمان بهشت زهرا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مناطق جنوبی تهران با توجه به اینکه قابلیت‌‌های زیادی برای ایجاد و تغییر کاربری زمین‌ها به گورستان وجود دارد افزود: برای اجرای طرح توسعه گورستان‌های پایتخت در شمال شهر حسن آباد ۶۰۰ هکتار زمین برای طرح توسعه گورستان‌های تهران پیش‌بینی شده که در اختیار شهردار تهران قرار خواهد گرفت اما تاکنون درخواست کتبی از سوی سازمان بهشت زهرا به استانداری ارسال نشده است.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: در منطقه غرب تهران نیز سال گذشته زمینی به مساحت ۲۴۰ هکتار در منطقه اشتهارد تغییر کاربری داده شد و در مصوبه این طرح به شرط پذیرش اموات مناطق غرب تهران این زمین برای دفن اموات شهرهای کرج، ملارد ـ قدس، شهریار، اشتهارد و صفا دشت اختصاص داده شد.

کد خبر 171618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز