در کمتر از یک هفته به اعزام تیم ملی والیبال ایران به مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن، سرمربی آرژانتینی تیم ملی دیروز با حضور در چهارمین نشست خبری‌اش در یک سال اخیر در سالن آمفی تئاتر آکادمی فوتبال پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد و به تشریح آخرین موقعیت تیم ایران قبل از پرواز به این رقابت‌ها پرداخت.

خولیو ولاسکو در این نشست با وجود بر‌شمردن مشکلاتی چون مصدومیت برخی از بازیکنان، عدم‌تحقق بازی‌های تدارکاتی مورد نظرش بدون پس گرفتن حرف‌های چند روز پیش خود، باز هم به تکرار وعده‌اش از قهرمانی ایران در مسابقات پیش رو خبر داد و گفت: من و شاگردانم فقط با این هدف در ژاپن به میدان می‌رویم و با این ذهنیت برابر حریفان قرار می‌گیریم.

ولاسکو با لبخند و با ابراز رضایت از فراهم بودن امکانات و همکاری خوب فدراسیون و همه کسانی که وظیفه حمایت از تیم ملی را بر عهده دارند گفت: برای المپیکی شدن ایران هم سورپرایز دارم و فقط می‌گویم منتظر باشید. اما مهم‌ترین فرازهای حرف‌های رد وبدل شده میان خبرنگاران و سرمربی تیم ملی والیبال مطالب زیر بود که از نظرتان می‌گذرد.

مشکلات پیش رو

ما خود را برای مسابقات ژاپن آماده می‌کنیم و در این راه باید کارهای زیادی انجام دهیم. مشکلاتی پیش‌روی ما وجود دارد که از جمله آنها مصدومیت غفور است و باید دید که آیا تا شروع مسابقات مشکلش برطرف می‌شود یا خیر؟ البته میرزاجان‌پور هم از ناحیه ساق پا دچار مصدومیت شده است ولی سایر بازیکنان از آمادگی و انگیزه خوبی برخوردارند.

باید به این بازیکنان افتخار کرد چون با نهایت توان تلاش می‌کنند و برای انجام تغییرات نیز از نظر ذهنی آمادگی خوبی از خود نشان می‌دهند. یکی دیگر از بزرگ‌ترین مشکلاتمان عدم‌برگزاری بازی‌های تدارکاتی به تعداد پیش‌بینی شده بود که این موضوع هم کار را تا حدودی برای جوانان ملی‌پوش و تازه پیوسته به تیم در مسابقات ژاپن سخت می‌کند.

احترام به حریفان

همه حریفان ما تیم‌های قابل احترامی هستند، از جمله کره‌جنوبی که مربی‌اش برای تیم ما خط و نشان کشیده است. ما ذهنمان را هرگز متوجه چنین موضوعاتی نمی‌کنیم و با تمرکز روی حریفان فقط به پیروزی و کسب قهرمانی می‌اندیشیم. از کره‌جنوبی هم ترسی نداریم اما به آنها نیز مانند تمام تیم‌های دیگر احترام می‌گذاریم، چرا باید از کره‌جنوبی بترسیم؟ ما هم تیم خوبی هستیم.

این بحث‌ها و کری‌خوانی‌ها بیشتر مربوط به هواداران است و ما فقط به بازی و موفقیت فکر می‌کنیم.البته برای من همچنان نحوه برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در آسیا عجیب است و تاکنون هم نتوانسته‌ام برای آن جوابی پیدا کنم؛ چرا که آسیا تنها قاره‌ای است که تیم هایش نمی‌توانند همانند سایر تیم‌ها 2 بار برای حضور در المپیک شانس خود را امتحان کنند. به‌عنوان نمونه کوبا و ونزوئلا و حتی تیم‌های آفریقایی هم از این موهبت برخوردارند و تنها این محدودیت مختص تیم‌های آسیایی است. نکته جالب‌تر اینکه در تورنمنت آسیا، تیم‌های غیرآسیایی هم حضور دارند؛ با این شرایط تیم ایران یا باید قهرمان شود یا به‌عنوان بهترین تیم آسیا به المپیک راه پیدا کند.

سختی بازی اول

چون بازی‌های تدارکاتی مناسبی را برگزار نکردیم، در بازی اول برابر کره‌جنوبی که خود را برای لیگ جهانی آماده می‌کند کار سختی خواهیم داشت. بازی دوم ایران هم با تیم چین است و چون شاگردانمان در جام جهانی نتیجه را به این تیم واگذار کرده‌اند خیلی برایشان مهم است که پیروز مسابقه باشند. تا بخواهیم با شرایط مسابقه آشنا شویم کمی زمان می‌برد اما با این حال حریفان را آنالیز کرده‌ایم و آشنایی خوبی از آنها داریم. دلایل باخت قبلی به چین در جام جهانی را نیز خودم متوجه نشدم، همانگونه که مربیان تیم‌های بزرگی مثل لهستان و صربستان هم نتوانستند متوجه دلایل شکست خود مقابل تیم ایران شوند.

دلایل خاص تغییرات

تغییراتی که داشتیم دلایل خاص خود را دارد، برخی را دعوت نکردیم و برخی‌ها هم مشکل داشتند و نیامدند. سال گذشته امیرحسینی نشان داد که برای مسابقات آسیایی می‌تواند به تیم ملی کمک کند و با این شرایط من ترجیح دادم حسینی پاسور اول باشد. حالا معروف را به تیم ملی دعوت کردیم چون وی نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده و نقاط ضعفی را که داشت در لیگ برطرف کرده است.

بازارگرد بسیار به تیم ملی کمک کرد اما در لیگ امسال شاهد بودیم که قرا و محمودی عملکرد خوبی داشتند و من آنها را بیشتر پسندیدم. نظری افشار هم خودش انتخاب کرد که در حال حاضر در تیم ملی نباشد، کشاورزی هم چند‌وقتی است که از ناحیه کمر مصدوم است. در مورد ذخیره‌ها نیز این نکته را اضافه کنم که معمولا بازیکنانی را انتخاب می‌کنم که از حضور در تیم ملی خوشحال باشند. لیست 12 بازیکن اعزامی را نیز طی امروز و فردا اعلام خواهم کرد، اگرچه دوست داشتم همانند جام جهانی با 14 بازیکن به این رقابت‌ها می‌رفتیم.

کد خبر 171468
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز