همشهری آنلاین: مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: هم اکنون در تمامی کلینیک‌های شهرداری تهران برنامه‌های آموزشی برای ترک سیگار به انجام می‌رسد.

به گزارش تهران سما، محمد مهدی گلمکانی در خصوص اقدامات شهرداری تهران به مناسبت فرا رسیدن هفته بدون دخانیات افزود: از 4 تا 10 خرداد ماه هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری شده که در این مورد شعار روز جهانی هفته دخانیات"دخالت صنایع دخانی چند ملیتی را متوقف کنید" است.

وی ادامه داد: پنج شنبه 4 خرداد به عنوان اولین روز از هفته ملی بدون دخانیات به عنوان "تهران بدون دخانیات و سیگار" نامگذاری شده که در این روز برنامه ویژه ای در طول خیابان‌ها و میادین اصلی شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: در 4 خرداد کانون‌های پیشگیری از دخانیات مانور یک ساعته‌ای را در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر برگزار می‌کنند و با در دست گرفتن تابلوهایی با مضمون "لطفا سیگار نکشید"،"لطفا سیگار نخرید" و " لطفا سیگار نفروشید" از شهروندان دعوت می‌کنند تا در این روز از استعمال دخانیات خودداری کنند.

گلمکانی در ادامه با بیان اینکه در طول هفته بدون دخانیات، برنامه‌های متعددی در مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌هایی از قبیل اجرای برنامه‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های سلامت، برگزاری مسابقات با موضوع دخانیات، اجرای نمایش‌ها و تاترها با موضوع ترک سیگار، برپایی پیاده روی نمادی و تورهای آموزشی، برگزاری نمادین دفن سیگار و قلیان، گرفتن سیگار از شهروندان و اهدای گل به آنها، تقدیر از ترک کنندگان سیگار و راه اندازی کلینیک‌های ترک سیگار در برخی از مناطق در طول این هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دو همایش بزرگ به مناسبت هفته بدون دخانیات در مناطق 18 و 11 از برپایی ایستگاه‌های مشاوره‌ای ترک سیگار در مترو و میادین میوه و تره بار خبر داد و افزود: هم اکنون به تفکیک 124 ناحیه شهر تهران، به ازای هر ناحیه یک بوستان بدون دخانیات راه اندازی شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تمامی بوستان‌های شهر تهران بوستان‌های بدون دخانیات باشد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهار داشت: هم اکنون در تمامی کلینیک‌های شهرداری تهران برنامه‌های آموزشی برای ترک سیگار به انجام می‌رسد.

گلمکانی تصریح کرد: مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در بوستان‌های بدون دخانیات صورت می‌گیرد، تبلیغات محیطی ضد‌مواد دخانی است که ذهن افراد را برای پیشگیری و همچنین ذهن مبتلایان را برای ترک آماده می‌کند. در عین حال فعالان در بوستان و کارگزاران و باغبان‌هایی که در بوستان مشغول به کار هستند آموزش‌های لازم را برای مبارزه با مصرف مواد دخانی می‌بینند.

کد خبر 171393
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز