مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه شهری: عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن طرح تفصیلی در کلانشهر تهران گفت: با اجرای درست و دقیق طرح تفصیلی و همکاری و مشارکت مردم، دیگر حسرت زندگی در شهرهای زیبای دنیا را نخواهیم داشت.

علی‌اکبر اولیا در گفت‌وگو با تهران‌سما تصریح کرد: شهرها امروز براساس طرح‌های جامع برنامه‌ریزی و طراحی می‌شوند که چارچوب کلی در زمینه‌های مختلف، شریان‌ها، کاربری کلان اراضی، تراکم‌ها و... پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: به‌دنبال طرح جامع، طرح تفصیلی تدوین می‌شود که جزئیات دقیق‌تری از شهرها در آن دیده شده است. این طرح به تصویب کمیسیون ماده 5 که نمایندگان چند وزارتخانه عضو آن هستند می‌رسد. ناظر شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور با اشاره به اینکه تهران تا‌کنون طرح تفصیلی نداشته است اذعان داشت: به‌دلیل نبود طرح تفصیلی در تهران تا‌کنون دستورالعمل‌ها توسط شهرداری ابلاغ می‌شده، اما با اجرای طرح تفصیلی با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند می‌توانیم شهر را بسازیم.

وی عامل موفقیت طرح تفصیلی در کلانشهر تهران را مشارکت عمومی دانست و گفت: همیشه دولت‌ها خودشان متکلم‌وحده بودند و در مقابل مردم هم قوانین شهری را رعایت نمی‌کردند، چه‌بسا در بسیاری از شهرها در کمیسیون ماده 100 تخلف شهروندان بسیار زیاد بود و دولت هم احکام تخریب صادر نمی‌کرد و البته اکنون نیز همینگونه است.

به همین خاطر شهرها به شکل بی‌هویتی درآمده‌اند. وی در ادامه گفت: همه ما دوست داریم شهری ایمن و آسان داشته باشیم. این آرامش حاصل رفع ایرادات موجود در شهر تهران است. نمونه آن مشکلات زیست‌محیطی است که عمدتا به رفت‌وآمدهای غیرضروری برمی‌گردد. آیا در کلانشهری مثل تهران نمی‌شود رفت‌وآمدها را کاهش داد؟ این در حالی است که 40 تا 50درصد رفت‌وآمدهای غیرضروری با کاربری‌های مناسب امکان حذف دارند.

کد خبر 171319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز