گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت افزایش میزان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در کشور گفت که اگر دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های کشور پذیرش نشوند، راهی دانشگاه‌های سایر کشورها می‌شوند.

محمود احمدی نژاد

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در بیست و دومین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشور که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، یادآور شد که مخالف تبادل علمی و تحصیل دانشجویان در خارج از کشور نیستم اما باید به هزینه‌های بسیار بالای تحصیل در خارج از کشور و همچنین پایین بودن سطح علمی بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور توجه کرد. رئیس‌جمهور تصریح کرد که باید درنظر داشته باشیم که بسیاری از دانشجویان ایرانی توان مالی لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را ندارند.

احمدی‌نژاد همچنین پیشرفت‌های علمی در کشور را خیره‌کننده توصیف و از جامعه علمی کشور تشکر کرد. وی گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که هیچ عرصه‌ای وجود ندارد که دانشمندان و اساتید ایرانی اراده کنند و نتوانند آن را فتح کنند. رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رتبه نخست ایران در عرصه پیشرفت‌های علمی در جهان، اظهارداشت: این سرعت رشد علمی کشور را باید حفظ کنیم و در همه رشته‌های علمی باید به یک قله و مرجع در جهان تبدیل شویم.

احمدی‌نژاد با یادآوری اینکه هم‌اکنون در کشور حدود 180 هزار دانشجو متقاضی ورود به مقطع دکتری در رشته‌های مختلف هستند، گفت: حداقل 30 تا 50 هزار نفر از این متقاضیان از صلاحیت علمی لازم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری برخوردار هستند و باید تلاش شود تا ظرفیت پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی در دانشگاه‌های کشور افزایش یابد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیگانگان می‌خواهند ما را گرفتار یکسری مسائل جزئی و دم دستی کنند، اظهارداشت: ما باید سرعت پیشرفت علمی کشور را که امروز رتبه نخست جهان را از آن خود کرده است، حفظ کنیم و این موردی است که عامل اصلی نگرانی دشمنان بشریت است. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به بی‌اثربودن تلاش دشمنان برای متوقف کردن پیشرفت‌های علمی ایران، گفت: ترور دانشمندان ما نشان‌دهنده عمق کینه دشمن و نشان‌دهنده راهی است که باید ادامه دهیم و راه درست همان است که امروز در آن قرار داریم و در آن حرکت می‌کنیم.

کد خبر 171317
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز