همشهری آنلاین: گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد.

فارس نوشت: گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد.

در قسمت جمع بندی این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد دولت متاسفانه هنوز به صورت جدی خطر قاچاق کالا به کشور و ابعاد و آثار مخرب آن را حس نکرده است. از دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این انتظار می‌رود که جهت کاهش پدیده قاچاق و جلوگیری از آثار سوء آن برای خود و یکایک دستگاه‌های عضو، برنامه راهبردی مدون، عملیاتی و کار داشته باشند، به نحوی که حجم قاچاق به صورت محسوسی کاهش یابد.

این گزارش می‌افزاید: این هدف با ادامه روند جاری میسر نیست و نیازمند تحول اساسی در فرآیند مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بازبینی نقش دستگاه‌های عضو ستاد در امر مبارزه است، بنابراین علاوه بر اقدامات دولت موفقیت در مبارزه با پدیده قاچاق در گروه مشارکت و تعامل تمامی اعضای ستاد مبارزه با قاچاق و استفاده کامل از تمامی ظرفیت‌ها از جمله تجار، اصناف و بدنه جامعه به عنوان فعالان اقتصادی و مصرف کنندگان کالاهای قاچاق است. با این حال با توجه به وجود برخی ناکارایی‌ها در ساختار و ترکیب ستاد و کمیت و کیفیت نیروهای آن لازم است تغییر رویه اساسی بر این باره استمرار یابد.

کد خبر 171224
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز