مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

پنجمین خیابان هنر پایتخت با حضور چهره‌های شاخص هنرهای هفت‌گانه و فعالیت گروه تئاتر عصر امروز در پارک هلال‌احمر واقع درخیابان شریعتی مقابل مخابرات برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شهر،امین متولیان، مسؤول جشنواره تابستانی تهران با اعلام خبر فوق افزود: این خیابان با هدف بومی سازی هنرها، هویت بخشی به شهر تهران، ایجاد ارتباط اجتماعی و همچنین روی آوری شهروندان به فضاهای شهر و استفاده بهینه از این فضاها در راستای گسترش و پرکردن اوقات فراغت آنان، دایر می‌شود.

امین متولیان با اشاره به این‌که طی یک‌صد روز برپایی جشنواره تابستانی تهران، با شعار سه ماه صمیمی، ده خیابان هنر در نقاط پرمخاطب و اصلی شهر تهران، برگزار خواهد شد، گفت:‌ جذب مخاطب و آشنایی بیشتر شهروندان با هنرهای اصیل و بومی ایران از عمده‌ترین اهداف راه‌اندازی خیابان هنر است.

وی تاکید کرد: در نظر داریم با راه‌اندازی گروه تئاتر سایه‌ها برای نخستین بار و با افزایش تعداد گروه‌های تئاتر عروسکی، پانتومیم، کاریکاتور و طراحان چهره، پاسخگوی نیاز مخاطبان مشتاق در این زمینه باشیم.

به گفته متولیان، بیش از 18 کارگاه مشتمل بر کارگاه نمایش‌های میدانی، خیمه‌شب‌بازی، تئاتر عروسکی، پانتومیم، شاهنامه‌خوانی، پرده‌خوانی، تئاتر سایه‌ها، کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی نظیر قالی‌بافی، تابلوبافی، صوف‌بافی، گلیم‌بافی،0 جاجیم‌بافی، پشم ریسی دستی، رنگرزی سنتی با رنگ‌های گیاهی، گبه بافی و دستگاه زمینی بافت عشایری، طراحی نقشه‌قالی، فرش و گلیم، مرمت و رفوگری فرش، پرداخت‌کاری سنتی و دستی، خدمات نگهداری فرش، لکه‌برداری، قالیشویی، خشکشویی، براق‌شویی، و هم‌چنین کارگاه منبت‌کاری، خط و نقاشی، مجسمه‌سازی و سفالگری جهت بازدید عموم شهروندان تهرانی، اصناف و ساکنان منطقه مستقر و برپا خواهد بود.

پنجمین خیابان هنر، امروز 11 مردادماه از ساعت 17 الی 22، پذیرای تمامی علاقه‌مندان به هنرهای بومی و اصیل ایرانی است.

گفتنی است، جشنواره تابستانی تهران از دهم تیرماه امسال فعالیت خود را با شعار سه ماه صمیمی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و به مدت 100 روز در شهر تهران ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز