مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری 8دیدار به پایان می‌رسد و 16تیم برتر برای حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات مشخص خواهند شد.

در یکی از بازی‌های استقلال تهران ساعت 19 در ازبکستان به مصاف نسف قارشی خواهد رفت، این در حالی است که آبی‌پوشان تهرانی به‌دلیل مشکلات مالی و اعتصاب بازیکنان روزهای پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشتند و حالا باید در شرایطی به مصاف نسف بروند که آندرانیک تیموریان، حنیف عمران‌زاده و علی حمودی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند و محسن یوسفی هم مصدوم است.

شاگردان پرویز مظلومی برای صعود به مرحله بعدی تنها به یک تساوی نیاز دارند، ضمن اینکه الجزیره با 13 امتیاز صعودش را به‌عنوان تیم اول قطعی کرده و استقلال و الریان قطر برای کسب عنوان دومی رقابت می‌کنند.اگر استقلال از این بازی یک امتیاز بگیرد و از سوی دیگر الریان در خانه الجزیره به برتری برسد، هر دو تیم 9 امتیازی شده، اما آبی‌های ایران به‌دلیل عملکرد بهتر در 2دیدار رفت و برگشت مقابل حریف قطری به‌عنوان تیم دوم در مرحله یک‌هشتم نهایی حاضر خواهند شد.

استقلال در شرایطی مقابل نسف قرار می‌گیرد که این روزها حرف و حدیث‌های زیادی در مورد ماندن یا جدایی مظلومی از این تیم مطرح است. تکلیف این مربی برای فصل آینده مشخص نیست ولی طبق آخرین اخبار اگر استقلال از این گروه صعود کند، در بازی یک‌هشتم نهایی هم مظلومی هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت ولی درصورت عدم‌صعود استقلال، احتمال تغییر در کادر فنی وجود دارد. با این حال، مظلومی که استقلال را قهرمان جام حذفی کرده، امیدوار است در آسیا هم استقلال را به جمع 8 تیم برتر ببرد تا شاید فصل آینده هم هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد.

مظلومی: برد می‌خواهیم

مظلومی در آستانه این بازی می‌گوید: «در بازی رفت چون بازیکنان ما در جام حذفی قهرمان شده بودند، در باد آن پیروزی بودند. اگر نسف قارشی در همه دیدارها همینطور بازی می‌کرد اکنون جایگاه چهارمی را در گروه نداشت. آنها را به هیچ وجه دست‌کم نمی‌گیریم، ما برای قهرمانی آسیا در این مسابقات شرکت کرده‌ایم و با اقتدار بازی می‌کنیم. در بازی رفت که در تهران برگزار شد، تیم ازبکی روی همه نقاط استقلال کار کرده بود اما می‌دانم امروز هدف آنها کسب یک امتیاز نیست و قطعا بازی خوبی انجام می‌دهند. استقلال هم نیاز به برد دارد، نسف هم تهاجمی بازی می‌کند و این به نفع ماست.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا بیشتر به پیروزی فکر می‌کند یا تساوی خاطرنشان می‌کند: «برای یک امتیاز بازی نمی‌کنیم. یک امتیاز برای ما مشکل‌ساز است و ما فقط 3امتیاز را می‌خواهیم. البته از AFC انتظار داشتیم مسابقه ما با 2تیم دیگر گروه‌ همزمان برگزار شود.»

سرمربی استقلال درخصوص صعود الجزیره امارات به مرحله بعد به‌عنوان تیم اول می‌گوید: «الجزیره مقابل ما خیلی خوش‌شانس بود. آنها 3موقعیت گل داشتند و ما 12 موقعیت. الجزیره تنها تیمی بود که حدود 8 بازیکن خارجی داشت. این تیم قوی‌تر از ما نبود و ما می‌توانستیم به‌عنوان تیم اول صعود کنیم.»

او در این رابطه که استقلال در لیگ ایران هجومی‌ترین تیم لیگ شناخته‌شده، می‌گوید: «ما هجومی‌ترین تیم لیگ ایران هستیم و نشان دادیم که خط حمله خوبی داریم و مطمئن باشید می‌خواهیم با یک نتیجه و اختلاف خوب، نسف قارشی را شکست دهیم.»

آرش برهانی، مهاجم آماده این روزهای استقلال هم در آستانه این بازی روحیه خوبی دارد.او می‌گوید: «بازی مشکلی داریم و جایگاه نسف قارشی چهارمی جدول نیست. آنها دچار بدشانسی شدند ولی به هر حال امیدواریم امروز بازی خوبی انجام دهیم.»

برهانی در مورد اینکه معمولا مقابل تیم‌های ازبکی گلزنی کرده تاکید می‌کند: «من از بازی مقابل ازبک‌ها خاطره خوبی دارم. سال گذشته هم در لیگ قهرمانان آسیا در ازبکستان گلزنی کردم، در تیم امید هم که بودم 2 گل به تیم ازبکستان زدم. نسف قارشی در ورزشگاه آزادی تاکتیک دفاعی داشت. درست است که آنها فردا برای پیروزی به میدان می‌آیند ولی من می‌خواهم در این بازی گلزنی کنم.»

کد خبر 170646
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز