سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی گفت: دولت برداشتی از حساب سرپرستان نوزادان نداشته است چرا که باید این مبلغ از حساب‌های بانک ملی برداشت می‌شد و آن وقت من در جریان این مسئله قرار می‌گرفتم.

به گزارش همشهری آنلاین؛ محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی درباره اینکه شایعاتی درباره برداشت ناگهانی مبالغ واریز شده به حساب سرپرستان نوزادان مطرح شده است گفت: من چنین مسئله‌ای را به شدت تکذیب می‌کنم و اصلا چنین تصمیمی در این باره صورت گرفته نشده است.

وی افزود: اگر تصمیمی در این باره گرفته می‌شد باید این مبلغ از حساب‌های بانک ملی برداشت می‌شد و رئیس بانک مرکزی نیز در جریان این مسئله قرار می‌گرفت.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد:‌ از این رو با اطمینان می‌توانم بگویم که چنین مسئله‌ای به هیچ عنوان درست نیست.

بهمنی گفت: تمام مبالغ واریز شده به حساب نوزادان هم اکنون در حساب‌های آنهاست و هیچ کس تاکنون برداشتی از این حساب‌ها انجام نداده است.

فارس در این‎باره نوشت: گفتنی است بر اساس مصوبه هیات وزیران دولت دهم در جلسه روز هشتم آبان 88 در مرکز استان خراسان رضوی قرار بود به حساب همه نوزادان متولد شده پس از تاریخ اول فرودین سال 89 مبلغ یک میلیون واریز شود. این آیین‌نامه به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت رفاه و تامین اجتماعی، وزارت مسکن و شهرسازی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف تامین آتیه فرزندان ایرانی و برای مشارکت و حمایت از تهیه مسکن، ازدواج، اشتغال و تحصیل آنان، تحت عنوان آیین‌نامه تامین آتیه مهر امام رضا (ع) تصویب شد.

بر این اساس قرار گذاشته شد برای همه متولدان پس از تاریخ 1/ 1/ 89 توسط مجری طرح، که بانک ملی ایران انتخاب شده بود، حساب سپرده بلندمدت افتتاح ‌شود. موجودی اولیه این حساب مبلغ یک میلیون تومان بود که توسط بانک ملی به حساب نوزاد واریز می‌شد.

پس از متوقف شدن این طرح این روزها شایع برداشت شبانه از حساب نوزادان در برخی محافل مطرح شده بود.

کد خبر 170592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز