همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی در مجلس گفت: من خبر دارم که محمود بهمنی از ریاست بانک مرکزی استعفا کرده ولی دولت این استعفا را قبول نکرده است.

به گزارش همشهری آنلاین٫ غلامرضا مصباحی مقدم بر این موضوع تأکید کرد که بانک مرکزی هم اکنون استقلالی ندارد و تحت فشار تصمیمات دولت است گفت:  هم استعفا مطرح است؛ هم انکار آن؛ البته من خبر دارم که محمود بهمنی از ریاست بانک مرکزی استعفا کرده ولی دولت این استعفا را قبول نکرده است.

وی همچنین در مورد تصمیمات کمیته ارزی 5 نفره در دولت به مهر گفت: این کمیته جایگاه قانونی ندارد، ضمن اینکه کمیته پنج نفره ارزی تنها می‌تواند تدابیر اجرایی داشته باشد و نهاد تصمیم گیر و دارای جایگاه قانونی برای سیاست‌ها و مسائل پولی و بانکی شورای پول و اعتبار است.

مهر 21 فروردین ماه گزارش داده بود: "بهمنی استعفا کرد؛ دولت نپذیرفت." انتشار این خبر، برخی رسانه‌ها فورا را به تکاپو انداخت و آنها به جای تائید یا تکذیب این خبر از سوی مقامات رسمی، اخبار غیر واقعی از این موضوع به نقل از منابع غیر رسمی منتشر کردند.

در همین حال، نزدیک به یک هفته از انتشار خبر استعفای بهمنی و مخالفت دولت با این استعفا می‌گذرد و بانک مرکزی هنوز سیاست سکوت را در این باره انتخاب کرده است.

کد خبر 166351
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز